Nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyeben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

Nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

A munkaerőhiány ma már szinte ágazattól, földrajzi elhelyezkedéstől és cégmérettől függetlenül veszélyezteti a vállalatok stabil működését, ami arra kényszeríti a cégeket, hogy új módon közelítsék meg a munkaerő megtartást és a meglévő munkavállalók lojalitásának megerősítését. „A munkavállalók hűségének egyik fontos eleme a személyes kötődés elmélyítése. A családi vállalatok esetében ez hatványozottan könnyebb, mint egy multinacionális vállalatnál, hiszen a karizmatikus vezető és család jelenléte olyan erős alapot biztosít, mellyel könnyebben azonosul a munkavállaló. Emellett ezen cégek összetett, színes és változatos szakmai kihívást is nyújtanak. Ez az előny pedig még tovább növelhető, ha a feladatokon túl folyamatos képzésekkel és tréningekkel támogatjuk a munkavállalók szakmai életútját” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.


Mennyi pénzt kellene keresnem, ha rendesen megfizetnének?


A munkaerőhiányra igen változatos megoldási elképzeléseik vannak a cégeknek, mint például az automatizáció, a vendégmunkások időszakos alkalmazása vagy a nyugdíjasok reintegrációja. Ezek sokszor csak átmeneti megoldások, miközben az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés egy olyan eszköz lehet, ami hosszú távon segíthet megoldani a vállalatok munkaerővel kapcsolatos problémáit. „Az üzleti életben megtanultuk, hogy egy új ügyfél megszerzése jóval nagyobb energiát igényel, mint a meglévő ügyfelek megtartása és elégedetté tétele. Most ezt az ökölszabályt tanulják meg a cégek a munkavállalókért folytatott versenyben is” – hívta fel a figyelmet a megváltozott munkaerőpiaci helyzetre Bőhm Kornél, az Impact Works Employer Branding üzletág vezetője.

Tudta, hogy bankbetétben romlik a pénze?
A csökkenő kamatkörnyezetben egyre nehezebb jó hozamú befektetést találni. A banki betéti kamatok általában 0-1% közötti éves hozamot fizetnek, miközben az infláció 3,1% (KSH, 2018. június). Így az Ön pénze reálértéken romlik, hiszen az infláció nagyobb, mint a kapott kamat. Mi a teendő ilyen helyzetben?

Töltse ki kalkulátorunkat és megoldást találhat pénzügyeire!
Milyen távra fektet be általában?
   
Mekkora éves kamatot kap jelenleg?
   
Milyen kockázat mellett fektet be Ön?
   
Milyen befektetésben gondolkodik?
 
Milyen éves hozammal lenne Ön elégedett?
   
Szeretne adómentes befektetést?
 
Pénzügyi megoldásunk:
Ahhoz, hogy testreszabott ajánlattal tudjuk Önt felkeresni, kérjük, töltse ki a következő adatokat:
Név:
Irányítószám:
Telefon:
E-mail:
Miért édemes Önnek regisztrálni, és mi fog történni?
  • Mi a pénzhez értünk, segítünk Önnek pénzügyeiben.
  • A megadott elérhetőségeken szakértőink megkeresik Önt.
  • Kollégáink válaszolnak pénzügyi kérdéseire.
  • Szakértőink segítenek Önnek befektetési döntéseiben, információt adunk döntéseihez.
  • Segítségünkkel számos pénzügyi konstrukciót elérhet (állampapírok, deviza, hazai- és külföldi részvénypiacok, befektetési alapok stb).
  • A tanácsadás díjmentes.
Különös tekintettel az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”) foglaltakra valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”) szerint személyes adataim jelen weboldalon történő megadásával hozzájárulok ahhoz, hogy adataimat a ProfitLine.hu kezelje. Továbbá hozzájárulok ahhoz, hogy megadott személyes adataimat a ProfitLine.hu a Partnereink menüpontban feltüntetett szolgáltató partnerei részére továbbítsa további egyeztetés, tájékoztatás, kapcsolatfelvétel céljából.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.

Amikor az employer brandingről beszélünk, a cégek többsége – tévesen – a vonzó bérezést említi először, mint a cég erőssége. „A fizetés és juttatási csomag kiemelten fontos tényezők, de nem indokolt a cég márkaépítésének részeként foglalkozni vele. Nem ezzel fogunk ugyanis kitűnni a versenytársak közül, hiszen ők is a magas fizetéssel próbálják vonzóvá tenni magukat. A jó munkahely feltétele egészen egyszerűen a jó munkahelyi élmény. Az employer branding során tehát a cégben már meglévő, vonzó pozitív elemeket kell megpróbálni tudatosan márkává formálni, átélhetővé és láthatóvá tenni a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. Ilyen elem például a munkavállalók megbecsülése és elismerése, a folyamatos képzések és az előlépési lehetőség. Fontos azonban, hogy csak valós tényeket állítsunk magunkról, hiszen ha a munkavállaló nem azt kapja, amit kívülről lát, nagyon hamar új munkahely után fog nézni” – emelte ki Bőhm Kornél.

Hozzászólások

Emelkedik a külföldi munkavállalók száma Csehországban

Egyre emelkedik a külföldi munkavállalók száma és aránya Csehországban. Míg 2010-ben a dolgozók hat százalékát tették ki a külföldiek, addig 2018 végén már 12,4 százalékát, 2019 júniusában pedig több mint 13 százalékát - közölte Jarmila Maresová, a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) szakértője újságírókkal pénteken Prágában.
2020. 01. 17. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

101 nagyberuházás több mint 13 ezer munkahelyet teremt Magyarországon

A tavaly érkezett 101 nagyberuházás több mint 13 ezer munkahelyet teremt, és kiemelkedő helyezést biztosít Magyarország számára a globális beruházási rangsorban - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára.
2020. 01. 17. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Ezer új munkahelyet hoznak létre Magyarországon az indiai cégek

A kormány a következő két hónapban ezer olyan új, magyarországi munkahely létrehozását jelenti be, amelyeket a legmodernebb technológiát alkalmazó indiai cégek hoznak létre - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán az MTI-vel telefonon nyilatkozva Mumbaiból.
2020. 01. 16. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Már a januári fizetés is több lehet, méghozzá így!

Az év első hónapjaiban több tízezren felejtik el igénybe venni az adókedvezményeket, pedig az időben leadott nyilatkozatok nemcsak magasabb fizetést, hanem lényegesen kevesebb adminisztrációt is jelentenek - hívta fel a figyelmet a Pénzügyminisztérium (PM) kedden az MTI-nek küldött közleményben.
2020. 01. 15. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A hatékonyságjavítás és az automatizálás lesz a trend idén a munkaerőpiacon

Az automatizálás, digitalizáció és a robotizáció lehetnek 2020 munkaerőpiacának legfontosabb hívószavai. A cégek a közzétett gazdasági prognózisok hatására fokozni szeretnék hatékonyságukat, így az ezt a folyamatot elősegítő munkaerő iránt komoly érdeklődésre van kilátás. A továbbra is fennálló munkaerőhiány pedig olyan trendek erősödését hozhatja, mint a nyitás az atipikus foglalkoztatási formák felé – véli Göröcs Lili, Magyarország piacvezető állásportálja, a Profession.hu HR vezetője.
2020. 01. 10. 20:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Inkább a szakmai kihívás és nem a pénz motiválja a magyar fiatalokat pályaválasztáskor

A felsőoktatási tanulmányaikat éppen befejező vagy frissdiplomás fiatalokról sokakban élhet az a kép, hogy csak a magas fizetés és a gyors előrejutás motiválja őket, és egyébként is, nem tudják igazán, hogy milyen karrierutat szeretnének bejárni. A nemzetközi kulturális csereprogramokat szervező Camp Leaders friss felmérése azonban más képet mutat. A programjaikban részt vevő fiatalokra jellemző, hogy tudatosan választanak maguknak szakmai gyakorlati helyet, tisztában vannak a nyelvtudás értékével, emellett fontosnak tartják az önállóságot és a kapcsolatépítést. Több mint 60 százalékuk úgy érzi, tudatosan készül a karrierépítésre, de vajon mit jelent ez számukra?
2020. 01. 08. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Növekvő pályán a foglalkoztatottság

Az előző év azonos időszakához képest 23 ezerrel több, mintegy 4,5 millió ember dolgozott Magyarországon a 2019. szeptember-novemberben, a vizsgált időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma 163 ezer, a munkanélküliségi ráta 3,5 százalék volt - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kedden az MTI-vel.
2020. 01. 07. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét nőtt a foglalkoztatottak száma

A tavaly szeptember-novemberi három hónapos időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma az egy évvel korábbinál 23 ezerrel, 0,5 százalékkal több, 4 millió 517 ezer volt, a 15-64 évesek foglalkoztatási rátája 0,6 százalékponttal 70,2 százalékra emelkedett - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2020. 01. 07. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyi a minimálbér? Ábrán mutatjuk a régi és friss adatokat!

a bruttó minimálbér összege Magyarországon, az adott év január 1-jén érvényes minimálbérek (Ft/hó)
2020. 01. 05. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt a munkanélküliek száma Németországban

Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a munkanélküliek száma decemberben Németországban, a munkanélküliségi ráta azonban stagnált.
2020. 01. 05. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így lehet sikeres a távmunka

A Magyar Távmunka Szövetség szerint a munkaadók akkor tudják sikeresen bevezetni a távmunkát vagy a rugalmas munkaidőt a munkatársak számára, ha megtalálják azokat az informatikai vagy más egyéb megoldásokat, amelyek segítségével objektívan mérhető a dolgozók teljesítménye.
2019. 12. 30. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mitől jobbak a legjobb Munkahelyek?

Tovább csökkent a dolgozói elkötelezettség Magyarországon, miközben a Legjobb Munkahelyek egyre jobban kiemelkednek az átlagból – derül ki a Kincentric Legjobb Munkahelyek Program felmérésének adataiból. A kutatás rávilágít, hogy az erős munkavállalói elkötelezettséghez három dolog elengedhetetlen: a szervezeti agilitás, a tehetségfókuszú gondolkodás és az elkötelező vezetők. Ezek egysége nagymértékben hozzájárul az üzleti eredményességhez. A program közel két évtizede ad hiteles képet azoknak a vállalatoknak, akik az üzleti sikeresség érdekében mérik és tudatosan építik, alakítják munkavállalóik elkötelezettségét, élményét. Idén hét vállalat került a legjobbak közé.
2019. 12. 30. 05:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Jövőre is a SZÉP-kártya lehet a legnépszerűbb

Jövőre is a SZÉP-kártya lehet a legnépszerűbb elem a cafetéria-rendszerben - közölte a BDO Magyarország az MTI-hez eljuttatott elemzésében.
2019. 12. 26. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Melyik megyébe költözz ha sokat akarsz keresni? Ábrákon mutatjuk

2018-ban 5,1 millióan fizettek személyi jövedelemadót Magyarországon, 13%-kal többen, mint 2010-ben. Ezer lakosra 509 adófizető jutott, ez az arány a Dunántúl északi, valamint az Észak-Alföld középső részén volt a legmagasabb - olvashatjuk a KSH Tér-Kép 2018 c. kiadványában, melyből néhány grafikát mi is ajánlunk T. Olvasóink figyelmébe.
2019. 12. 22. 04:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Cafeteria 2020-ban, adózás, adóelőny - melyik éri meg a legjobban?

A szociális hozzájárulási adó 2019. július 1-jei 2 százalékpontos csökkentése miatt 2020-ban összességében kissé magasabb összegű cafeteria-kifizetésekkel számolhatnak a munkavállalók, mint idén. A szabályozás ugyanakkor gyakorlatilag az ideivel megegyező marad, így az adóelőnye miatt kiemelt helyzetben lévő Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP-kártya) diadalmenete várhatóan jövőre is folytatódni fog – jelzi előre a BDO Magyarország alábbi elemzése.
2019. 12. 20. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Cégautót a karácsonyfa alá!

Egyre több vállalat dönt úgy, hogy béren kívüli juttatásként szolgálati gépjárműveket ad dolgozóinak, Magyarországon jelenleg minden 11. munkavállalóra jut céges autó. A céges autók népszerűsége a munkatársak között vitathatatlan, de munkáltatóként is megéri ezt a juttatási formát választani. A céges flotta fenntartása adózás szempontjából ugyanis lényegesen kedvezőbb, mint egy fizetésemelés, emellett növeli a kollégák elkötelezettségét és elégedettségét.
2019. 12. 19. 13:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az állásába került az átgondolatlan posztolás

A magyar munkavállalók ötödének rugalmasak a főnökei, míg nyolc százalékuknak minden lépését figyeli a munkáltatója. Van, ahol pontos irányelvek szabják meg például, mit posztolhatnak a kollégák a közösségi médiában, míg másoknak rendszeresen átvizsgálják a csomagját a munkahelyre be- és kilépéskor – derül ki a Profession.hu 1000 fős, reprezentatív mintán végzett online felmérésének adataiból.
2019. 12. 19. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nő az egyetemisták diákmunka-kedve

A 2019-es év több meglepetést is okozott a diákmunkák világában: a hallgatók sokkal tudatosabban választanak munkahelyet, türelmesen várnak egy-egy kiszemelt pozícióra, sőt még a hétvégéjüket és a munkaszüneti napokat is hajlandók beáldozni. A munkavállaló diákok száma 2018-hoz viszonyítva közel 20%-kal növekedett, a cégek pedig egyre nagyobb bizalommal fogadják a fiatalokat, sokszor még a hard skillek betanítást is átvállalják egy-egy értékes juniorért – derül ki hazánk szakmai diákmunkáira specializálódott iskolaszövetkezetének jelentéséből.
2019. 12. 18. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az álláshirdetések kora letűnni látszik

Általánosságban minden az online felületek és a teljes digitalizáció felé tart – ez viszont sokszor problémát jelenthet a munkaerőpiacon, főleg a tehetségek felkutatásában. A HR-esek által megírt, releváns információkat nem mindig tartalmazó álláshirdetések között könnyű összezavarodni az online platformokon, a rátermett fiatalok pedig hamar elvesztik érdeklődésüket egy cég iránt, mivel a hirdetés nem mutatja be a belső folyamatokat, a cég értékeit, az általuk használt technológiák sokszínű palettáját, és a vállalkozás vízióit sem. Az alternatív toborzási eszközök erre kínálnak megoldást – ám óvatosan kell velük bánni.
2019. 12. 11. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A szakemberek fele még mindig külföldre menne

A szakemberek 57 százaléka szerint még mindig érdemesebb külföldön munkát vállalni, mint itthon, de már 43 százalékban gondolják azt is, hogy a kétkezi munkából tisztességesen meg lehet élni Magyarországon - derült ki a Fix24.hu szakemberkereső portál országos felméréséből.
2019. 12. 10. 21:30
Megosztás:
Hozzászólások: