* A képek illusztrációk. Ajánlatunk csak és kizárólag a készlet erejéig érvényes. Aktuális készlet listáról tájékozódjon a honlapunkon és értékesítő kollégáinknál.



Hírek > Stabil növekedéssel számolnak a régiós autóipar vezető menedzserei >

Stabil növekedéssel számolnak a régiós autóipar vezető menedzserei

2016.03.22 21:30
Növekedéssel, munkaerő-bővüléssel és innovációs-technológiai beruházásokkal számolnak a nagy autógyártók és beszállítók Kelet-Közép-Európában; a régió elsősorban az alacsony bérek és a képzett munkaerő miatt vonzó, a legnagyobb kihívást a bizonytalan jogi háttér és az oktatási rendszer jelentik - derül ki a Deloitte idén először összeállított Automotive felméréséből.
Stabil növekedéssel számolnak a régiós autóipar vezető menedzserei

A nemzetközi tanácsadó cég keddi közleménye szerint Kelet-Közép-Európa az utóbbi években az autógyártás fellegvárává nőtte ki magát, ezért a Deloitte 8 autógyártó és 72 iparági beszállító döntéshozóinak megkérdezésével felmérést készített a régió hat országának - Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Románia és Szlovákia - autóiparáról. A megkérdezett vezetők 75 százaléka az alacsony régiós munkabéreket nevezte meg fő vonzerőként; 55 százalékuk kiemelte a képzett munkaerő meglétét, 36 százalékuk pedig a kedvező adózási feltételeket.

 

A válaszadók 97 százaléka elégedett a helyi adottságokkal, ezért a következő öt évben nem számít a cég kiköltözésére. Az elégedettséget és a bizalmat támasztja alá, hogy a cégvezetők 74 százaléka számol a gyártási kapacitás növekedésével. Újabb üzletágak esetleges létesítésére a válaszadók 34 százaléka jelölte meg Lengyelországot, amely ezzel a legvonzóbb célpont volt a válaszok alapján. A felmérés szerint az autógyártók 52 százaléka tervezi bővíteni beszállítói körét.

 

A beszállítók 69 százaléka már most keresi a globális piacon kínálkozó, innovációs portfolióbővítési lehetőségeket. Bulgária, Magyarország és Románia a válaszadók szerint a többi országnál tudatosabban reagál az új technológiai megoldások bevezetésére. A lokális tényezők közül a kiszámíthatatlan törvénykezési háttér, a közlekedési infrastruktúra és a logisztika hiányosságai, valamint az oktatási rendszer elmaradottsága jelentik a legnagyobb problémát a versenyképességre nézve az autóipari döntéshozók szerint.

 

Ez utóbbival szoros összefüggésben a válaszadók 33 százalékának okoz nehézséget a megfelelően képzett munkaerő felkutatása. Magyarországon és Szlovákiában az állami iskolákkal való együttműködés került a figyelem középpontjába, míg Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában inkább céges továbbképzésekre és saját kézben lévő akadémiák alapítására fordítanak forrásokat. A vállalatvezetők a versenyképesség megőrzése érdekében a következő öt évben a munkaerő képzésére és termékfejlesztésre, termékbővítésre kívánnak kiemelt figyelmet fordítani a felmérés szerint.


És erről mit gondolsz?
A szerkesztőség ezúton kijelenti, hogy a hozzászólások tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal. A hozzászólások mindenkor a szerzőik véleményét tükrözik, amikkel a honlap szerkesztősége nem feltétlenül ért egyet. A hozzászólások tartalmáért azok írója felel. A szerkesztőség fenntartja magának a mindenkori jogot arra, hogy saját megítélése szerint, részben vagy egészben töröljön, illetve ne töröljön hozzászólásokat vagy regisztrált felhasználókat. A szerkesztőség ezen döntéseit nem köteles indokolni.

Út a katedrától, a biztosítási szakma nemzetközi élvonaláig…

Avagy, hogyan lesz egy háromgyermekes nyelvtanárból a biztosítási szakma hazai és nemzetközi szinten is elismert képviselője, az MDRT tagja, Kecskemét város közéletének aktív, de nem „köz”- szereplője?

Legfrissebb fórum témák

Külföldi sajtó Magyarországról ( hozzászólás, 2016-05-23 19:23)
Tovább csökken az álláskeresők száma ( hozzászólás, 2016-05-23 07:49)