Dinamikusan fejlődnek a magyar-mongol külkereskedelmi kapcsolatok
Az exportcikkek döntő részét magyar élelmiszerek alkotják - tették hozzá.
Kiemelték: a kereskedőház a teljes exportfolyamatban részt vett, komplex szolgáltatást nyújtott az ügyletben részt vevő partner cégeknek a forgalomba helyezési engedélyek beszerzésén, az ártárgyalásokon, az árualap összeállításán, a logisztikai feladatokon át a marketing tevékenységig és az ügyletek nyomon követéséig.
Az MNKH által exportált magyar áruk között megtalálhatóak például a SIÓ, a STÜHMER, az EKO, az Univer és a Szerencsi Bonbon termékei.
A közlemény szerint jelenleg elsősorban magyar gyümölcslére, energiaitalra, csokoládéra, konzervekre, lekvárokra, befőttekre, fűszerekre van igény az ázsiai országban. A magyar termékek már közel 300 mongol üzlet polcain érhetők el országosan, így szupermarketekben, bolthálózatokban, nagykereskedelmi egységekben és éttermekben is.
A kereskedőház szerint a növekvő érdeklődést jelzi, hogy tavaly év végén magyar élelmiszerbolt-hálózat is nyílt Shop Hungary néven a mongol fővárosban, Ulánbátorban. Az MNKH képviseleti irodája által közvetlenül üzemeltetett hálózat keretében egyelőre három üzlet működik, de a tervek között szerepel további egységek megnyitása a fővárosban és vidéken is - tették hozzá.
A közlemény idézi Ducsai-Oláh Zsanettet, az MNKH vezérigazgatóját, aki hangsúlyozta, hogy a keleti nyitás stratégiája mentén Magyarország fontos kereskedelmi partnerként tekint Mongóliára.
Arról is beszámoltak, hogy Mongólia és Magyarország közötti együttműködés tovább bővül, a napokban írtak alá például egy megállapodást a Mongol Ásványi Nyersanyag Hatósággal, amelynek értelmében a magyar tudás, szakértelem és technológia segítségével fejlesztenék tovább az ország jelentékeny nyersanyagkincse kitermelésének hatékonyságát.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. feladata, hogy elősegítse a magas hozzáadott értékű, nemzetközileg is versenyképes termékeket és szolgáltatásokat előállító magyar kis- és középvállalkozások exporttevékenységének bővülését. A kereskedőház helyi képviseletein keresztül jelenleg négy kontinens közel 40 országának piaca érhető el.