Erősen kezdte az évet az ALTEO
Az ALTEO Group éves összehasonlításban 115 százalékkal, 3,83 milliárd forintra növelte árbevételét 2016 első három hónapjában, az EBITDA-szintű eredmény pedig 189 százalékos növekedéssel 917 millió forintra emelkedett. Az idei első negyedévet a magyar energetikai vállalatcsoport 538 millió forintos nettó eredménnyel zárta, ez 760 százalékkal haladja meg az előző évi bázisidőszak hasonló eredményét.
„Fontos megjegyezni, hogy a tavalyi első negyedév eredményeiben még nem szerepelt a Sinergy teljesítménye, hiszen a tranzakciót 2015 májusában zártuk. A tavalyi harmadik és negyedik negyedév egyre letisztultabb eredményei alapján is látszik – és ezt 2016 első három hónapjának teljesítménye is igazolja –, hogy a Sinergy megvásárlása jó döntés volt, a két vállalatcsoport integrálása sikeresen lezajlott” – emelte ki a friss eredmények kapcsán ki Ifj. Chikán Attila, az ALTEO Group vezérigazgatója.
A Sinergy sikeres integrálása jelentős hatással volt az ALTEO Group árbevételi struktúrájára , amely egyre letisztultabb képet mutat. Az árbevétel 20 százaléka származott villamosenergia-kereskedelemből, míg a hőértékesítés a 37 százalékát adta az árbevételnek. A villamosenergia-termelés aránya a tavalyi év azonos időszakához képest 17%-ról 29%-ra növekedett. A Sinergy megvásárlásával egy új, a vállalatcsoportban korábban nem végzett szolgáltatás is megjelent, hiszen a Sinergy külső erőműveknek is nyújt üzemeltetési és karbantartási szolgáltatásokat. Az ebből származó forgalom az összes árbevétel 11%-át tette ki.
„Az árbevételi struktúra is mutatja, hogy a megerősödött ALTEO Group egy diverzifikált, az egyes üzletágak szezonalitásból fakadó esetleges gyengébb teljesítményét kedvezően kiegyensúlyozni képes működésre állt át. Tisztán látszik, hogy a vállalatcsoport a jövőben milyen irányok mentén lehet sikeres” – mutatott rá a vezérigazgató, aki szerint mindenképpen érdemes a hazai energetikai szektor niche szegmensei felé nyitni. „Igenis van élet a hazai energetikai szektorban, erre az ALTEO Group az egyik legjobb példa, amely alig 8 év alatt a szektor egyik vezető szereplőjévé tudott válni. A megújulóenergia-termelés és az ipari vállalatoknak nyújtott Smart Energy Management szolgáltatások nyitva állnak a felkészült, innovatív és rugalmas hazai vállalkozások előtt” – tette hozzá.
A jövőre nézve kiugrási lehetőséget jelent az energiakereskedelem is. 2016 első negyedében a vállalat villamosenergia-kereskedelmi üzletága a 2015-ös bázisidőszakhoz képest 17 százalékos volumenbővülést produkált. A partnerek teljes körű kiszolgálása érdekében a szükséges engedélyeket megszerző vállalatcsoport a 2016-ban kezdődő gázévtől elindítja földgáz kiskereskedelmi tevékenységét is.
A megnövekedett vállalati méret magával hozta a közvetlen ráfordítások bázisidőszakhoz mért 99 százalékos növekedését is. A termék- és szolgáltatásstruktúra változásának, valamint a vállalat tudatos költséggazdálkodásának köszönhetően ez az érték azonban elmarad az árbevétel növekedésének 115 százalékos mértékétől. A közvetlen ráfordítások összege 2016 első három hónapjában 2,77 milliárd forintot tett ki.
A „smart energy management” szolgáltatások területén piacvezető magyar vállalatcsoport a közgyűléstől kapott felhatalmazása alapján továbbra is vizsgálja a tőkepiacokon keresztüli tőkebevonás lehetőségét. „Az elsődleges részvénykibocsátás már a vállalat megalapításakor a stratégiai célok között szerepelt, a kedvezően alakuló tőkepiaci környezet, a vállalat fejlődése egyre inkább ebbe az irányába terel minket. A közgyűlés felhatalmazása alapján vizsgáljuk egy esetleges IPO lehetőségét” – emelte ki a 2016-os tervekkel kapcsolatban Ifj. Chikán Attila.