Lengyel kekszóriás hódítaná meg a magyar piacot
„Nagy tervekkel érkeztünk Magyarországra, ahol a célunk az, hogy 3 - 5 éven belül a piac legnagyobb szereplői közé kerüljünk” – mondta Maria Dabrowska, a vállalat üzletfejlesztési és stratégia igazgatója.
„Termékeinkkel több, mint tíz éve vagyunk jelen a magyar piacon, így pontosan tudjuk, melyik kekszek és sós ropogtatnivalók számítanak a legnagyobb kedvencnek. Ezt a tudásunkat a termékfejlesztési folyamat során is hasznosítjuk, vagyis a magyar fogyasztók ízléséhez is igazodik a termékeink összetétele. Az itteni fogyasztók számára például fontos, hogy a kekszek mennyi cukrot tartalmaznak, míg Romániában a kifejezetten édes nassolnivalókat kedvelik.”
A Dr Gerard egyedülállóan széles és változatos, családbarát áron kínált termékportfólióval rendelkezik. A mintegy 200 féle terméket tartalmazó kínálatban a teljes kiőrlésű reggeliző kekszek, a különböző ízesítésű krémmel töltött szendvicskekszek, a csokoládé bevonatos és natúr nápolyik és töltött ostyarudak éppúgy megtalálhatók, mint a kifejezetten gyerekeknek szánt csokoládés és gyümölcsös kekszek, a csokoládéval borított ropogós kekszgolyók, a csokoládés mézes-gyömbéres omlós puszedlik vagy a gyümölcszselés piskótakorongok, de nem hiányoznak a palettáról az édes teasütemények, mártott kekszek és a sós snack termékek sem. A Dr. Gerard finomságai Magyarországon megtalálhatók már a Penny, a Tesco, a Coop és az Aldi boltjai mellett számos más üzletben is, ahová független nagykereskedő partnerek juttatják el a termékeket.
A vállalatról
A vállalat elődjét, a Lider SKG-t 1993-ban Gerard Kolanowski alapította. A társaságot 2013-ban vásárolta meg a jelenlegi tulajdonos, a brit Bridgepoint befektetési alap a francia Groupe Poulttól, 2015-ben pedig egyesült a szintén lengyel Artur édesipari vállalattal. A cég két nagy lengyelországi egységében 23 korszerű gyártósoron folyik a termelés, a BRC, az IFS, a HACCP és az ISO 9001 minőségbiztosítási rendszerek követelményeinek megfelelően. A forgalom és az eredmény az elmúlt években dinamikusan növekedett, 2015-ben a nettó árbevétel 18, az export 10, az EBITDA pedig 14 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.