Így nőtt az infláció Németországban
2019. 07. 11. 22:00
Júniusban az előzetes adatokkal megegyező mértékben nőtt a németországi infláció a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön közzétett végleges adatai szerint.
Júniusban az előző havihoz képest 0,3 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak Németországban a májusi 0,2 százalékos havi emelkedés után. Az egy évvel korábbihoz képest a fogyasztói árak 1,6 százalékkal emelkedtek, míg májusban 1,4 százalék volt az éves áremelkedés.
Az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) 1,5 százalékos növekedést mutatott júniusban éves bázison a májusi 1,3 százalék után. Havi bázison a HICP 0,3 százalékos emelkedést mutatott a szintén 0,3 százalékos májusi havi növekedés után. A HICP esetében a havi emelkedés előzetes értéke 0,1 százalék volt júniusra.
Európai országok és fővárosaik - alapszint kvíz ITT
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.