NMHH határozat - Íme a Telekom állásfoglalása
A számhordozási igény elutasítása jogszerű volt, mindkét elutasításra azért került sor, mert az átvevő szolgáltató a számhordozási igényt a rendszerében nyilvántartott olyan lakcím adattal adta fel, mely adat eltért az országos személyi adat és lakcímnyilvántartásban és a Telekom nyilvántartásában azzal egyezően rögzített címtől az utca megnevezésében.
A sikeres számhordozás kritériuma a számhordozási rendeletben az előfizető sikeres azonosítása, és az azonosítás „sikeres” státusza a számhordozási folyamatban csak az ügyféladatok egyezősége esetén lehetséges. Az ügyfél panaszaira jogszabály szerint határidőben, érdemben válaszolt társaságunk.
Mivel jogsértés nem történt, a panaszt nem láttuk megalapozottnak, az elutasításra került, s ugyanezen okból nem történt kötbér fizetés sem az előfizető részére, ugyanakkor az előfizető részére az őt ért kellemetlenségek kompenzálásaként társaságunk a kötbér jogszabályban meghatározott összegével azonos mértékű, 10.000,- Ft összegű jóváírást biztosított.
Az NMHH döntéséről szóló cikk ITT olvasható.