Nem lesz lassabb az online vásárlás a kétfaktoros azonosítás miatt

Nem lesz észrevehetően lassabb az online bankkártyás fizetés a szeptember 14-től kötelezően bevezetett kétfaktoros azonosítás miatt, a bank ugyanis valós időben küldi a kódot tartalmazó SMS-t - közölte Magyarország kiberkoordinátora pénteken az M1 aktuális csatornán.

Nem lesz lassabb az online vásárlás a kétfaktoros azonosítás miatt

Rajnai Zoltán azt mondta, a kétfaktoros azonosítást az online térben történő biztonságos vásárlásért vezeti be az Európai Unió, ugyanis világszerte óriási mértékben megnőtt az internetes banki csalások száma.
   
Az előírás miatt a szerződéseket nem kell módosítani, mert az internetes vásárlás menete nem változik - tette hozzá.

Hozzászólások

A LIDL-ben csak magyar görögdinnye lesz!

Szombattól kizárólag magyar beszállítótól érkező magvas görögdinnyét vesz át raktáraiban a Lidl Magyarország, mellyel elindul az igazi dinnyeszezon az üzletekben. A hazai dinnye előnyben részesítésével az áruházlánc célja ezúttal is a magyar termelők kiemelt támogatása. A Lidl Magyarország a 2019-es szezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített belföldön és a külpiacokon összesen.
2020. 07. 10. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmas bírságot kapott az Alza.hu

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt - közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
2020. 07. 10. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A fogyasztók közel fele már csak környezetbarát csomagolású termékeket vásárol

A csomagolás az első, amivel a fogyasztók találkoznak egy termék megvásárlásakor, éppen ezért minden gyártó igyekszik a lehető legkreatívabb, legmutatósabb megoldást választani. Egy 2020-as kutatás azonban arra mutat rá, hogy a csomagolások színénél, formájánál és mintájánál kezd sokkal fontosabb lenni az, hogy miből készült, főleg a fiatalabb generáció körében: a vásárlók 44%-a hajlandó többet fizetni egy környezetbarát csomagolásban kapható termékért, 48%-uk pedig kerüli a fenntarthatóságot nem szem előtt tartó márkákat. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy Európában messze a papír és a karton a legtámogatottabb csomagolóanyag.
2020. 07. 10. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nem okozott meglepetést a júniusi infláció

Nem okozott meglepetést a fogyasztói árak emelkedési ütemének júniusi gyorsulása az MTI-nek nyilatkozó makrogazdasági elemzők szerint, akik kiemelték: az adat megegyezik a piaci konszenzussal.
2020. 07. 08. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így nőttek az árak júniusban

Júniusban a fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben az élelmiszerek és a szeszes italok, dohányáruk ára nőtt jelentős mértékben - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
2020. 07. 08. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Javulás várható a kiskereskedelmi forgalomban

Elemzők szerint a következő a következő hónapokban javulás várható a kiskereskedelmi forgalomban.
2020. 07. 07. 07:40
Megosztás:
Hozzászólások:

Kezd kilábalni a mélypontból a kiskereskedelmi forgalom

Kezd kilábalni a koronavírus-járvány okozta áprilisi mélypontból a kiskereskedelmi forgalom - közölte Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára hétfőn, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) májusi kiskereskedelmi adataira reagálva az M1 aktuális csatornán.
2020. 07. 06. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Így alakul Magyarország és Szlovénia kereskedelmi forgalma

Magyarország és Szlovénia kereskedelmi forgalma (2001-2019); behozatal; kivitel; milliárd forint
2020. 07. 05. 09:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Csökkent az új személyautók eladása Csehországban

Visszaesett a koronavírus-járvány miatt az új személyautók eladása az első fél évben Csehországban. Június végéig 95 029 személykocsit adtak el, ami 26 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év első hat hónapjában - közölte pénteken a cseh autóipari szövetség.
2020. 07. 03. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nyugat-Magyarország meghatározó autókereskedőjével, az Iniciál Autóházzal bővül az AutoWallis csoport

A 25 éves autóértékesítési tapasztalattal rendelkező Iniciál Csoporttal tavaly kötött együttműködés újabb lépéseként az AutoWallis tulajdonába kerül a nyugat-magyarországi régióban meghatározó pozícióval rendelkező, hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház Kft. 40 százaléka. A vállalat – melynek ügyvezetője az alapító, Taródy Zsolt marad – árbevétele tavaly elérte a 19,3 milliárd forintot, míg az AutoWallisé a 75,3 milliárd forintot.
2020. 07. 02. 21:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ismét havi 10 ezer fölé került a behozott használt autók száma

Idén júniusban a DataHouse adatai szerint 10 828 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 22 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig nem kevesebb, mint 43 százalékos növekedést jelent.
2020. 07. 02. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.
2020. 07. 02. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatalmasat ugrott a német kiskereskedelmi forgalom

A piaci várakozásoknál sokkal nagyobb mértékben nőtt májusban a kiskereskedelmi forgalom Németországban.
2020. 07. 02. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

IKEA kutatás: A magyarok 61 százaléka szerint a magáncégeknek aktív szerepet kell vállalniuk a zöld megújulás népszerűsítésében

A magyarok több mint 50 százaléka nem hallott még az Európai Zöld Megállapodásról (angolul: European Green Deal), a név 25 százalékuknak ismerősen cseng, de a tartalmáról nincs pontos információjuk. A válaszadók többsége úgy véli, a kormánynak és a magáncégeknek aktív szerepet kellene vállalniuk a zöld megújulás és a környezetvédelem népszerűsítésében. A Zöld Megállapodás célja, hogy Európa 2050-re klímasemlegessé váljon. A kezdeményezés az IKEA-t is inspirálja arra, hogy innovatív megoldásokkal haladjon tovább a karbonsemlegesség felé vezető úton.
2020. 07. 02. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Akár három év is lehet a kötelező jótállás 2021-től

Jövő évtől meghosszabbodik a jótállási idő a 100 000 forint feletti termékekre, ami jelentős többletfeladatokat jelent az érintett vállalkozások számára – hívja fel a figyelmet az EY. A 2021. január elsejétől esedékes változások megfelelő jogi és szervezeti átalakításokkal ugyanakkor nem csak megnövekedett terheléshez, hanem új vásárlókhoz is vezethetik a cégeket.
2020. 07. 01. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A koronavírus miatt közel 10%-kal nőtt az európai kisker forgalma

A Covid-19 pandémia drámai hatást gyakorolt a kiskereskedelemre: a visszafogott évkezdet után 9,8 százalékos nominális növekedést produkált a szektor 2020 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. Magyarországon ennek közel kétszerese volt a bővülés mértéke, 17,7%, amivel a hazai kiskereskedelem forgalma megőrizte ezüstérmét a kontinensen. Európában továbbra is Törökország vezet: 25,4%-kal nőtt, regisztrálta a Nielsen „Growth Reporter” című, negyedévenkénti európai elemzése.
2020. 07. 01. 08:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Kereskedelmi háborút robbanthat ki a digitális adózás

A koronavírus-járvány okozta gazdasági és társadalmi károk rendezésének fedezésére az EU átalakítja költségvetését, melynek egyik hangsúlyos eleme a digitális üzleti modellek megadóztatása. Washington azonban kilátásba helyezte, hogy bármilyen konszenzusos megállapodás hiányában hozott egyéni EU-s intézkedés súlyos kereskedelmi válaszcsapásokat vonz maga után.
2020. 07. 01. 07:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az Auchan, a CBA, a Reál és a Tesco is csatlakozott a Tojásszövetséghez a fenntartható magyar tojástermelésért

Az ország határain belül működő élelmiszer-előállítókra, vagyis a biztonságos hazai termelésre még nagyobb szükség van a koronavírus utáni világban a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége (Tojásszövetség) szerint. Ezért a szövetség arra kéri az élelmiszer-áruházláncokat, hogy ne szorítsák ki a magyar termelést több mint 80 százalékban meghatározó EU-konform ketreces tojást a boltok polcairól, és gondoljanak minden vásárlói rétegre, a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve. Ebben a Tojásszövetség partnerre talált az Auchan, a CBA, a Reál és a Tesco hazai élelmiszerláncokban.
2020. 06. 26. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Balesetveszélyes fűnyírót és sövényvágó ollót hív vissza az Aldi

Azonnali hatállyal visszahívja a FERREX akkumulátoros fűnyíró és sövényvágó ollót valamennyi magyarországi üzletéből az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. és beszállítója, a Mogatec GmbH - közölte az áruházlánc csütörtökön.
2020. 06. 25. 15:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Nőtt az olcsó használt autók iránti kereslet

A piacvezető Használtautó.hu statisztikái szerint az elmúlt hónapok drasztikus visszaesése után a júniusi keresési számok már a tavalyi eredményeken is túlmutatnak: a hirtelen növekvő kereslet arányosan elsősorban az 500 ezer forintnál olcsóbb használt autókat érinti. A vásárlókat nemcsak a személyes városi mobilitás felértékelődése, hanem a külföldi autós utazások elmaradása és a forint/euró váltószám is az olcsóbb használt autók felé tereli. Mindez pedig a kisebb áresés miatt az eladóknak is kedvezhet.
2020. 06. 25. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások: