Hat biztosítót is kiemeltek az ügyfelek
Idén ötéves jubileumához érkezett az „Év Biztosítója” szavazás újkori története. A szavazás keretében az evbiztositoja.hu oldalon keresztül mondhatták el véleményüket az ügyfelek a hazai vagyon- és kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat kínáló biztosítókról, illetve idén először szavazhattak az „Év Utazási Biztosítójára” is! A biztosítókat idén is szolgáltatási és kárrendezési gyakorlatuk alapján ítélték meg a szavazók. Míg a szolgáltatás kategória a szerződéskötést, a csekkek, a kötvények biztosítók általi kiküldését, vagyis a biztosítások károk nélküli kezelését jelentette, a második kategória kizárólag a károk rendezésére koncentrált.
Az eredmények alapján elmondható, hogy tovább nőtt az ügyfelek átlagos, biztosítókkal szembeni elégedettsége. Míg 2015-ben átlagosan 8 pontot kaptak a biztosítók ügyfeleiktől (a lehetséges 10-ből), idén ez a szám már 8,5 pontra emelkedett. A javulás a kárrendezés és a szolgáltatás tekintetében egyaránt megfigyelhető volt, bár igaz, hogy a korábban problémás és alacsony szolgáltatási színvonalával a többieket lefelé húzó - de időközben csődbe ment - ASTRA Biztosító idén már nem rontotta a szavazás összesített eredményét.
Hat biztosítót díjaztak az ügyfelek
A legjobbnak ítélt vagyon- és felelősségbiztosítók között első helyen végzett a Signal Biztosító Zrt., a szolgáltatási és a kárrendezési kategóriát egyaránt megnyerve. Őt követik kis különbséggel a második helyeken osztozva a K&H és a Generali, illetve a harmadik helyeken a Genertel és az Aegon Magyarország biztosítók. Az Év Utazási Biztosítója pedig a Colonnade (korábbi nevén QBE-Atlasz) Biztosító lett.
Budapest elégedetlenebb!
Az is elmondható, hogy a vidéki ügyfelek továbbra is elégedettebbek a biztosítók szolgáltatásaival. Míg Békés, Heves és Tolna megye lakossága a leginkább elégedett, addig Budapest csak a 18. helyen végzett az elégedettségi rangsorban (vagyis majdnem utolsó a megyék, régiók között).
Az országos szavazáson kialakult adatokból a megyénkénti pontos elégedettségi értéket is láthatjuk (lásd grafika). Az „Év Biztosítója” díjat kiadó Biztosítás.HU internetes alkuszi portál szerint ezekből az adatokból kiderül, hogy az ügyfelek a kárrendezéssel majdnem annyira elégedettek, mint az egyéb szolgáltatásokkal, de az is látszik ugyanakkor, hogy az egyes megyékben élő állampolgárok elégedettsége között még azért akadnak eltérések. A hamarosan induló kötelező biztosítási kampányban mindazonáltal már figyelembe vehetik az ügyfelek a biztosítók most elért helyezéseit és így már nemcsak ár alapján, de szolgáltatás alapján is választhatnak a kínálatból.