A cipőgyáros Della Valle támogatja a Colosseum megmentését
Az olasz kulturális minisztérium és Della Valle között már megkezdődtek a tárgyalások - közölte a Corriere della Sera című olasz napilap. A minisztérium nyilvános pályázatot hirdetett a világhírű aréna megmentésére, a pályáztatás azonban eredménytelenül végződött októberben: bár japán és északolasz cégek is jelezték érdeklődésüket, ajánlataikat elfogadhatatlannak értékelték.
Della Valle ezután benyújtott pályázatát nemrég felülvizsgálták, és elfogadták a hatóságok. A Róma jelképének számító Colosseumot három év alatt teljesen felújítják. Nagyvonalú felajánlásáért cserébe Della Valle reklámozásra szeretné használni az épületet. Ugyanakkor biztosította a minisztériumot, hogy betartja a szigorú szabályokat: nem fogja az egész világ számára nagyon fontos monumentális épületet hatalmas reklámplakátokkal elfedni. A Colosseum restaurálását a tervek szerint még idén megkezdik. Az arénát megtisztítják és a körülötte lévő területet is szanálják.
Az épületet a szmog és a csapadék is erőteljesen megrongálta már, különösen a felső szinteket fenyegeti veszély: a turistáknak bizonyos területek meglátogatásakor esernyőre van szükségük, hogy megvédjék magukat a rájuk csöpögő szivárgó víztől. A Colosseumot Kr.u. 80-ban emelték Titus császár alatt, mint az akkori világ legnagyobb amfiteátrumát.
A gladiátor- és állatviadalokkal kísért ünnepségek 100 napon át tartottak. A római amfiteátrum a világ egyik legnépszerűbb műemléke: évente 3,5 millió látogató keresi fel, a belépőjegyek tavaly 32,2 millió euróval (csaknem 8,5 milliárd forinttal) gazdagították az olasz államkasszát. (MTI)