Az EU is rábólintott a United és a Continental egyesülésére
Az EU-bizottság a két társaság európai útvonalaival kapcsolatban kevés versenyjogi észrevételt tett: mivel utas- és áruforgalmuk korlátozott Európa és az Egyesült Államok között, így európai tekintetben piacuralmi pozíció nem fenyeget az egyesült légitársaság részéről sem.
Az Egyesült Államokban május elején jelentették be, hogy egyesül a United Airlines és a Continental Airlines. Az egyesülést még az idén szeretnék lezárni. A két társaság részvénycsere útján egyesül. A United Airlines a harmadik, a Continental Airlines a negyedik legnagyobb amerikai légitársaság. Ketten együtt nagyobbak, mint a jelenlegi piacvezető Delta Airlines. Az ülőhelyek száma alapján a Delta a világ teljes légi személyszállítási kapacitásának 6 százalékával rendelkezik, míg a United és a Continental együtt 7 százalékot ér el.
A tervek szerint az új vállalat a United Continental Holdings Inc. néven működik: a United nevet használja és a Continental logója alatt repül. A tulajdonosi jogok 55-45 százalékban oszlanak meg a United Airlines anyavállalata, az UAL részvényesei és a Continental Airlines részvényesei között.
Az új társaság székhelye a United Airlines chicagói központjában lesz. Vezetője Jeff Smisek, a Continental Airlines 55 éves vezérigazgatója, az igazgatótanács elnöke Glenn Tilton, az UAL 62 éves vezetője lesz. Az utasok számos új célállomás közül választhatnak; a United 100 olyan városba közlekedtet járatokat, ahová a Continental Airlines nem, és világszerte 136 olyan város van, ahová a két társaság közül csak a Continental Airlines gépei járnak.
A Continental főként az európai és a latin-amerikai régióban erős, míg a United a Csendes-óceán térségében. A párhuzamosságok megszüntetésével és az ezzel járó létszámleépítéssel a kapacitás a két társaságot együttvéve 8 százalékkal, a működési költségek 5 százalékkal csökkennek majd.