Az eladók fele nem mosolyog, nem köszön és nem segít!
A helyzetet látva a Mapei Kft. a MÉBKER (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózata) keretében útjára indította az Értékesítési Akadémiát, melynek első képzése a napokban került megrendezésre. Mint ismeretes, a Mapei Kft. többek között ezzel a kezdeményezéssel szeretne visszaállni a növekedési pályára.
Félmosoly, félsiker…
A próbavásárlások során már az első benyomás megdöbbentő volt: a felkeresett üzletek 52 százalékában nem mosolyogtak az eladók, 45 százalékukban pedig még csak nem is köszöntek.
Ennél is kedvezőtlenebb képet mutat, hogy az üzletek 59 százalékában egyáltalán nem érdeklődtek a vevő szándékáról, hogy mi a problémája, vagy éppen mit szeretne.
Édes mindegy?!
Az eladók 80 százaléka nem kezelte a próbavásárlók kifogásait, „ha nem, hát nem” attitűddel álltak a feltett kérdésekhez.
Ugyancsak rosszul fest, hogy szinte sehol (92 százalék) nem segítették gyártói akció ajánlásával az érdeklődőket, és az esetek 86 százalékában nem ajánlottak szakembert a tanácstalan vevőknek. Összességében az eladók 62 százaléka nem mutatott megfelelő szakmai felkészültséget.
Az értékesítés nem szégyen!
Az első alkalommal megrendezésre kerülő Értékesítési Akadémián hét kereskedés munkatársai vehettek részt. A rengeteg gyakorlással és szituációs gyakorlatokkal teletűzdelt három napos képzés célja az volt, hogy a résztvevők hatékony értékesítési folyamatokat építsenek fel, melyet aztán átadhatnak munkatársaiknak.
Bár a különleges képzés végén a résztvevők a MÉBKER Értékesítési Akadémia elvégzését tanúsító oklevelet vehettek át, a képzés folytatásaként egy hónapon belül minden résztvevőnél próbavásárlók jelennek meg és letesztelik az értékesítőket, majd személyes tanácsokkal segítik a további fejlődést.
„Bízunk abban, hogy a kezdeményezésünk beváltja a hozzá fűzött reményeket és javul a kereskedések forgalma – mondta Markovich Béla a Mapei Kft ügyvezetője, aki személyesen is átadta tudását a tréningen.
Hozzátette: „Azért szentelünk kiemelt figyelmet e programnak, mert az értékesítés hatékonysága az egyik olyan terület, melyre közvetlenül befolyással lehetnek a kereskedések, míg a válságot okozó külső tényezőkre nem.
Az idei évben még további két alkalommal kerül megrendezésre az a MÉBKER Értékesítési Akadémia, ahol a tervek szerint és összesen mintegy harminc partner kereskedés munkatársainak képzése fog megtörténni.