DHL Express: Visszarendeződés a koronavírus után

A DHL Express Magyarország, a DPDHL csoport tagjaként, nemcsak az ügyfeleknek, de a munkavállalóknak és az anyavállalatnak is bebizonyította, hogy a legszélsőségesebb helyzetekben is képes helytállni. A vírus kitörése hatalmas összpontosítást, fegyelmet és tervezést igényelt a vállalat és a cégcsoport vezetésétől, melynek az Infrastuktúra az egyik fő mozgatórugója. A felállított krízis csoport mellett, az infrastruktúráért felelős kollégák egyik legfőbb feladata a dolgozók védelme és a biztonságos munkakörnyezet megteremtése.
„A megelőzés kulcsfontosságú, rengeteg útmutatóval, belső kommunikációval és képekkel hívtuk fel a dolgozók figyelmét az előírásokkal kapcsolatban. Maszkok, kézfertőtlenítők, kesztyűk és plexi védőfalak kiosztása és kihelyezése volt az elsődleges feladatunk” – mondta Magyar Dénes, a DHL Express Magyarország Infrastruktúráért felelős munkatársa.
„Csomagküldő szolgálatként a ’home office’ nem kivitelezhető minden alkalmazott számára, ezért a vállalat kiemelt figyelmet fordított azokra, akik az operációban dolgoznak és dacolva a nehézségekkel, a frontvonalban teljesítették a napi teendőket.
Azon a kollégáinkat, akiknél megoldható az otthonról való munkavégzés, igyekszünk továbbra is otthon tartani, amíg biztosra nem vehetjük a járvány enyhülését, vagy annak megszűnését. Csoportokra osztottuk az irodai visszaállást, így a lehető legminimálisabbra csökkentve az esetleges kockázatokat.”
Figyelembe véve a hatályos előírásokat, a DHL Express további intézkedéseket vezetett be a telephelyen, így a maszk állandó viselése mellett, a vállalat teljes területén kötelező a biztonságos távolságtartás, kézfertőtlenítés, valamint a közös légtérben tartózkodók közt plexi védőfalakat helyeztek ki. A közlekedő folyosók is fel lettek osztva, ahol mindenki csak a jobb oldalon haladhat előre, ezzel is csökkentve az érintkezést.
A raktári környezetben is számos változás lett bevezetve, például egy csomag kezelésekor csak egy ember foghatja, adhatja át az adott küldeményt. Ez rengeteg odafigyelést és türelmet igényelt mindenkitől, de a közös munka meghozta gyümölcsét, egyetlen fertőzött dolgozót sem regisztráltak az elmúlt időszakban. Ezeket a szigorú szabályokat mind a vezetők, mind a dolgozók ellenőrzik és szükség esetén felhívják a kollégák figyelmét, vagy jelzik a területi vezetőknek.
A negatív tényezők mellett, sikerült pár fontos alapelvet követni, amivel időt, pénzt és energiát spórolt a vállalat. Így például kevesebb papírt használtak fel az elmúlt hónapokban, ezzel is a cégcsoport GoGreen, környezettudatos stratégiáját erősítve. A legfontosabb törekvés továbbra is a munkvállalók védelmének biztosítása, amit nehezíthet a nyári szabadságolási időszak, illetve a lokáció, hogy hol töltik a kollégák ezt az időt. A hatályos törvényi szabályok betartása mellett, minden kollégának jelentenie kell, ha külföldre utazik, és szükség esetén gyors tesztet is biztosíthat a vállalat, amennyiben a fertőzöttség gyanúja felmerül.