Ez igen! Duplázott a Whirlpool
A világ legnagyobb lakás háztartási felszerelés gyártó és forgalmazó vállalata a várakozást felülmúló idei évre vonatkozó kilátást tett közzé a negyedéves eredménye mellett.
Az értékesítések növekedése várható főként Észak-Amerikában, miután a vásárlóerő, a több mint egy évi visszaesés után emelkedésnek indulhat. A Whirlpool, a negyedév folyamán 95 millió dolláros, részvényenként 1,24 dolláros nyereséget ért el. A költségek nélkül számolt nyeresége részvényenként 1,64 dollár volt, mely bőven meghaladja az elemzők által várt 1,32 dollárt.
A bevétele 12,7 százalékkal 4,86 milliárd dollárra emelkedett, meghaladva a Wall Street-i elemzők 4,44 milliárd dollárról szóló előrejelzését.
Észak-Amerikában az értékesítések 4 százalékkal 2,6 milliárd dollárra emelkedtek, szemben a harmadik negyedév során bekövetkezett 9 százalékos csökkenéssel.
Latin-Amerikában a bevétele 52 százalékkal 1,2 milliárdra nőtt, míg Ázsiában az értékesítése 34 százalékkal 188 millió dollárra.
Az egész 2009-es évi nyeresége 22 százalékkal 328 millió dollárra csökkent, mely részvényenként 4,43 dollár, szemben a 2008-ban mért 418 millió dollárral, azaz részvényenként 5,50 dollárral.
Ugyan az éves nyeresége összességében elmaradt a 2008-as évitől, ennek ellenére a részvényenkénti nyeresége viszont meghaladta a saját előrejelzésében szereplő 4,25 dollárt. Éves szinten az értékesítése 10 százalékkal 18,91 milliárdról, 17,1 milliárd dollárra csökkent.