Koncentrálódik a PR-szakma
Tavalyelőtt decemberben még 10.090 PR-rel, kommunikációval foglalkozó vállalkozás működött Magyarországon, 2010 decemberében azonban már csak 9.721 – közli legfrissebb tájékoztatójában az Opten céginformációs szolgáltató. A felszámolások száma 2006-2008-as időszak egyik évében sem haladta meg a 190-et, tavalyelőtt azonban 210 fölé nőtt, és az elmúlt évben is 214 volt.
Szeles Péter, a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSz) elnöke szerint - idézi a szakember véleményét a közlemény - torzítja a statisztikát, hogy sok olyan cég is a PR-t jelöli meg főtevékenységként, amely alapvetően más főprofillal dolgozik, rendezvényeket szervez, vagy épp marketinggel foglalkozik. Az ágazatban az a furcsa helyzet állt elő, hogy több a cég, mint a foglalkoztatott. Az Opten adatai szerint ugyanis a csaknem 10.000 cégre nem egészen 6.000 alkalmazott jut.
Bár az is igaz, hogy a létszám emelkedett: 2009 decemberében összesen 5503 ember dolgozott az ebbe a tevékenységi körbe tartozó cégeknél, tavaly év végén pedig már 5908. Ami a piaci kilátásokat illeti, a szakember szerint a válság felértékelte a PR-t, nemzetközi felmérések is bizonyítják, hogy az erre költött összeg nagysága az elmúlt években már meghaladta a cégek által reklámra kiadott összeget.
A vállalatok megvágták a marketingbüdzséket, és minden kiadott forint hasznosulását nagyon megnézik, kommunikálniuk, hírnevet ápolni azonban kell, ha túl akarnak élni, így még a kis- és középvállalkozások is előszeretettel választják mostanában a PR-eszközöket - jegyzi meg az Opten. (MTI)