Kutatás: a magyarok negyede e-számlára váltana

A többség még mindig csekken fizeti be a rezsit
A magyar lakosság jelentős része továbbra is papíralapon kapja meg és fizeti be a közüzemi számláit. A legtöbben a hulladékszállítás (87%), a víz és csatorna (75%), valamint a távfűtés díját (70%) kapják így, míg a leginkább digitális szolgáltatónak a mobilcégek tekinthetők, ügyfeleik 69 százaléka már elektronikusan fogadja és fizeti mobilinternet- vagy mobiltelefon-számláját. A független e-számlafizetési platform, a Díjnet által készíttetett országos felmérésből kiderült, hogy a válaszadók átlagosan havi öt számlát fizetnek be, 55 százalékuk továbbra is papíralapon – jelentősen elmaradva ezzel a nyugat-európai trendektől.
Mindez azért is meglepő, mert a megkérdezettek 49 százalékának fontos szempont a gyorsaság a számlák befizetésénél, 28 százalékuk pedig szívesen fizetné be a rezsijét a jelenlegitől eltérő, egyszerűbb, kényelmesebb módon.
Nehezen igazodunk ki a sokféle számlatípus között
A megkérdezettek negyede nincs kibékülve azzal, hogy számláit különböző formában kapja meg az egyes szolgáltatóktól, és azokat így eltérő módon kell kiegyenlítenie. A számlafizetési szokásokon ugyanakkor még a kijárási korlátozások is csak részben változtattak, a válaszadók mindössze 19 százaléka váltott fizetési módot.
A szolgáltatóknak megéri ösztönözni ügyfeleik körében az elektronikus számlafizetésre történő áttérést, mert gyorsabb és költséghatékonyabb mint a hagyományos módszer, ezáltal jelentősen csökkenthetőek a számlázási és a befizetésekkel kapcsolatban felmerülő költségek. Ezen felül, statisztikák alapján, további előnye az elektronikus számlabemutatásnak és -fizetésnek, hogy érdemben nő az ügyfelek fizetési fegyelme – hangsúlyozta Schiszler János, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója.
Mennyi pénzed hiányzik mindig hó végén? Mennyivel kellene többet keresned? ITT kiszámolhatod!
Jól jönne a figyelmeztetés a feledékeny számlafizetőknek
A Díjnet felületén több mint 30 szolgáltató számláit lehet egy helyen, egyszerűen, kényelmesen és biztonságosan kezelni, a rendszer többféle fizetési módot biztosít a számlák kiegyenlítésére, valamint kényelmi szolgáltatást nyújt a határidőkkel kapcsolatban: értesítést küld a számlafizetés esedékességéről, nehogy az ügyfél kicsússzon a fizetési határidőből. Ez azért is lényeges, mert a kutatás alapján a magyarok mindössze 45 százaléka követi nyomon valamilyen formában a kifizetett, illetve a fizetésre váró közüzemi számláit, és a megkérdezettek 89 százaléka támogatná, ha rendszeresen figyelmeztetnék a határidő előtt a számlája befizetésére.
A Díjnet megbízásából 2020 nyarán készített felmérés a 20 és 69 év közötti számlafizetők körében reprezentatív.