Mesés értékesítési adatokkal szolgálnak a német autógyártók
Az Audi autómárka az év első kilenc hónapjában 973,2 ezer autót értékesített, ami szintén 17 százalékkal többet az előző év hasonló időszakánál. Kínában a szeptemberi eladások 33 százalékkal nőttek az egy évvel korábbiakhoz, 29,5 ezer autót adtak el. A vállalat tájékoztatása szerint október elején a kínai értékesítések tekintetében már elérték a teljes 2010. évi számot. Európában éves összehasonlításban 9 százalékkal 67,2 ezer autóra nőttek a szeptemberi eladások.
A január-szeptember időszakban 12 százalékkal volt magasabb az Európában eladott autók száma, mint egy évvel korábban; összesen 552 ezer Audi márkájú autót értékesített a társaság. Németországban szeptemberben éves szinten 7,5 százalékkal több, 20 ezer autót adtak el. Oroszországban 25 százalékkal 2 ezerre, az Egyesült Államokban 19 százalékkal nőttek a szeptemberi értékesítések.
A BMW-csoport - amelyhez a névadó márkán kívül a Mini és a Rolls-Royce márkák is tartoznak - összesen 159,2 ezer autót értékesített szeptemberben, ami 11,4 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. A januártól szeptemberig terjedő időszakban éves összehasonlításban 15 százalékkal több, 1,23 millió autót adott el a vállalatcsoport. A csoport szeptemberben Németországban éves szinten 9,9 százalékkal, míg az Egyesült Államokban 11,4 százalékkal több autót értékesített.
BMW márkájú autókból egy hónap alatt összesen 128,4 ezer autót adott el a müncheni vállalat, ami 9,3 százalékkal haladja meg a 2010. szeptemberi számot. A német prémiummárka január-szeptemberi értékesítései 15 százalékkal 1,02 millióra nőttek. Mini típusú autóból az év első kilenc hónapjában 208,2 ezer darabot (+24 százalék), míg Rolls-Royce-ból 2.441 darabot (+41 százalék) adtak el.
Ian Robertson, a BMW értékesítési igazgatója a társaság közleményében úgy fogalmazott: "A harmadik negyedév végén a megfelelő pályán haladunk, hogy több mint 1,6 millió autót adjunk el 2011-ben és hogy a BMW továbbra is a világ első számú prémiumautó-gyártója maradjon". Az igazgató reményét fejezte ki, hogy az új BMW 1-es, illetve Mini Coupé típusok további lendületet adhatnak a vállalatcsoport eladási mutatóinak a negyedik negyedévben.