Vaterázik a Praktiker
A Praktiker nagy hangsúlyt fektet idén a nyár végi kiárusításra, emiatt a több száz szezonális terméket érin-tő kiárusítás már július utolsó napján elkezdődött, s fókuszában a kerti termékek, bútorok, illetve a klímák, ventillátorok és szolár lámpák állnak. A kiárusításra szánt termékeket és szezonális árucikkeket még kedvezőbb áron lehet megvásárolni az interneten, a Praktiker Outletben.
A Praktiker Magyarország – a nemzetközi konszernben egyedülálló mó-don – a Vatera és a TeszVesz online aukciós portálokon kezdett értékesítésbe az év elején, azóta több mint kétezer terméket tudott értékesíteni a neten. A portálokon leginkább a szezonális termékek iránt nagy a kereslet, augusztus közepétől azonban az iskolakezdéshez kapcsolódó termékek is növelték a forgalmat. Egyre több egynapos, szuper áras akcióban van praktikeres termék, ezek iránt komoly kereslet mutatkozik. 2010 nyarának slágerterméke Magyarországon a műrattan termékek, nagyméretű és állítható napernyők, illetve a 2 kw-os mobilklímák voltak a Praktikernél.
A műrattan egy-két éve indult hódító útjára, mivel dekoratív és egyszerű a kezelése. Az óriási, állítóható napernyőket elsősorban a kertek, teraszok árnyékolá-sa miatt vásárolták, míg a 2 kw-os mobilklíma azért vált népszerűvé idehaza, mert installálása nem igényel plusz költséget, beszerelést. A Praktiker tapasztalatai szerint míg az utazásra, nagyobb beruházásra, megfontoltabban és kevesebbet költenek a vásárlók, addig néhány cserép virágra, egy csinosabb kaspóra, egy kerti garnitúrára általában jut.
Jellemző az is, hogy a szűkösebb családi költségvetés miatt a magyarok több időt töltenek otthon, és a kerteket, teraszokat csinosítgatják. Hosszú évek tendenciája, hogy a vevők az elektromos fűnyíróktól el-mozdultak a robbanómotorosok irányába, idén visszarendeződni látszik, feltehetően a magas benzinárak miatt.