A szülők fele támogatná az iskolák környékének időszakos lezárását a forgalom elől
Másfél millió diák kezdte meg a tanévet szeptember elején Magyarországon, ebben az időszakban különösen fontos, hogy a közlekedők fokozott óvatossággal és figyelemmel közelítsék meg az iskolák környékét. A tanévkezdés ugyanis közlekedési szempontból is kiemelt időszak, és a Chery Group felmérésre szerint egyelőre nagyon kevés helyen történtek érdemi lépések annak érdekében, hogy minél biztonságosabbá tegyék a gyermekek számára az iskolába való eljutást.
A kutatás során megkérdezett magyar szülők valamivel több mint fele jelezte, hogy semmilyen próbálkozás, vagy megoldás nincs arra, hogy biztonságosabbá tegyék az iskolába járást. Negyedük ugyanakkor úgy gondolja, hogy igenis szükség lenne ilyen intézkedésekre. A válaszadók 26 százaléka tapasztalta azt, hogy szabályozással igyekeznek biztonságosabbá tenni a bejárást. A megkérdezettek 11 százaléka számolt be arról, hogy a szülők közösen kerestek megoldást, és szintén ilyen arányban vannak azok, akik azt jelezték, hogy iskolabusznak, vagy egyéb szervezett szolgáltatásnak köszönhetően teljesen biztonságos a bejárás gyermekük számára.
A felmérés során rákérdeztek arra is, hogy mennyien vesznek részt olyan kezdeményezésekben, amelyek növelik az iskolába járás biztonságát az intézmény környékén élő gyerekek számára. A válaszok alapján a megkérdezettek mintegy harmada részese ilyen akciónak. A legtöbben, a válaszadók 13 százaléka azt jelezte, hogy egy felnőtt gyalog kíséri a gyerekeket az iskolába, 11 százalék pedig arról számolt be, hogy felnőtt kíséretében, de tömegközlekedéssel mennek suliba a diákok. A megkérdezettek 8 százaléka számolt be arról, hogy egy szülő autójával több gyereket is elszállít az iskolába. Az, hogy felnőtt kíséretében, kerékpárral menjenek iskolába egyelőre nagyon ritka, a válaszadók mindössze 4 százaléka választotta ezt az opciót. A megkérdezettek 60 százaléka semmilyen, az iskolába történő eljutás biztonságát növelő kezdeményezésben nem vesz részt.
A legtöbben szigorúbb szabályozással növelnék a biztonságot
A kutatás során megadott lehetőségek közül a megkérdezettek egyharmada a szigorúbb forgalmi korlátozásokat – sebességkorlátozás, várakozási tilalom –látja a legszükségesebbnek a közlekedésbiztonság növeléséhez az iskolák környékén. De viszonylag sokan látnának szívesen több kamerát, illetve hangsúlyosabb rendőri jelenlétet az iskolák környékén, ezeket az intézkedéseket a válaszadók 20-20 százaléka tartja a legfontosabbnak. A megkérdezettek ötöde szerint ugyanakkor nincs szükség semmilyen intézkedésre.
A felmérés keretében arról is megkérdezték a magyar szülőket, egyetértenek-e azzal, hogy időszakosan, vagy állandóan lezárják a forgalom elől az iskolák környékét. A válaszadók harmada egyik lehetőséget sem támogatja, ugyanakkor 48 százaléka az időszakos lezárást jó megoldásnak gondolja, feltéve, hogy azt jól megszervezik. A megkérdezettek ötöde pedig még ennél is tovább menne, és a teljes lezárást is támogatná abban az esetben, ha a környező utcákban jól megoldják a forgalomirányítást.
A Chery Group megbízásából készült kutatásból az is kiderült, hogy mennyit lennének hajlandóak sétálni a gyermeküket autóval iskolába szállító szülők, ha biztonságos és ingyenes parkolási lehetőség lenne a suli környékén. A megkérdezettek 14 százaléka egyáltalán nem gyalogolna, harmada pedig legfeljebb öt percet szánna erre az idejéből. A válaszadók 29 százaléka 5-10 percet, negyede pedig akár 10 percnél is többet lenne hajlandó gyalogolni az iskolához gyermekével, ha lenne jó parkolási lehetőség.
Az iskolába járás biztonságával kapcsolatos vélekedést és a szülők által elvárt intézkedéseket felmérő kutatást megrendelő Chery Group számára is fontos az idei szeptember, hiszen a vállalat OMODA 5 modellje ettől a hónaptól kapható Magyarországon. Az autó hazai forgalmazója a Genius Automotive. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni, és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az OMODA 5 1,6-os benzines crossover bevezető ára, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.
Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.