Bírsággal sújtották a 4Life Direct Kft.-t
Az MNB a társaságnál folytatott célvizsgálata 2022. április 27-től az ellenőrzés lezárásáig tartó időszakot tekintette át.
Ennek során egyebek mellett megállapították, hogy a társaság a szerződések megkötésének előkészítése során egyáltalán nem kínált versengő termékeket ügyfelei számára, ezáltal nem többes ügynökként működött, így az ügyfelek érdekeit védő alapvető rendelkezéseknek nem felelt meg.
A társaság több esetben úgy foglalkoztatott munkatársakat, hogy azok felügyeleti nyilvántartásba vétel hiányában biztosítást közvetítettek, ezzel a társaság jelentős, az ügyfeleket védő, garanciális szabályt szegett meg.
Az MNB vizsgálata szerint hiányos volt a cég közvetítői nyilvántartása, valamint az oktatási, képzési-továbbképzési belső nyilvántartásával kapcsolatosan is hiányosságokat állapítottak meg.
Továbbá a számviteli nyilvántartásaiban szereplő egyes adatok nem voltak összhangban a felügyeleti adatszolgáltatásaival.
A 4Life Direct Kft. panaszkezelési szabályzatának tartalma nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak, továbbá a panaszok teljes körű és határidőben történő megválaszolására vonatkozó kötelezettségének sem tett maradéktalanul eleget - állapították meg.
A vizsgálatban megállapították, hogy a többes ügynök a szerződések megkötését megelőzően nem minden esetben teljesítették teljeskörűen az ügyfelei felé fennálló, a biztosításközvetítőktől elvárt tájékoztatási kötelezettségüket.
A feltárt jogsértések miatt MNB csütörtöki határozatában 15 millió forint felügyeleti és 2,6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a többes ügynökkel szemben, továbbá kötelezte a feltárt hiányosságok pótlására és a jogszabályszerű működés helyreállítására.