Csökkent a Danone negyedéves bevétele
A mutató csökkenését részben a tej- és növényi termékek orosz szegmense (EDP Russia) dekonszolidációja okozta. A Danone márciusban arról számolt be, hogy megkapta az orosz illetékes hatóságoktól az Oroszországban lévő üzletének eladásához szükséges engedélyt, az ügyletből származó kár 1,2 milliárd euró.
Eközben az összehasonlítható alapon számított bevétel 4,1 százalékkal nőtt.
A cég saját maga minimálisan kisebb, 6,7 milliárd euró negyedéves bevétellel számolt, összehasonlítható alapon pedig 3,4 százalékos bevételnövekedést várt.
A Danone megerősítette, hogy az idei évre továbbra is 3-5 százalékos bevételnövekedéssel számol összehasonlítható alapon.
Az első negyedévben minden kategóriában és régióban növekedtek összehasonlítható alapon a cég eladásai. Európában 2,8 százalékos, Észak-Amerikában 2,5 százalékos, Kínában, Észak-Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben 8,9 százalékos, Latin-Amerikában 4,1 százalékos, az egyéb piacokon pedig 6 százalékos bővülést jegyeztek föl.
A tej- és növényi termékek üzletág (EDP) összehasonlító bevétele 3 százalékkal, a speciális élelmiszer üzletágé 3,8 százalékkal, a víz üzletágé pedig 8,1 százalékkal nőtt.
A Danone a világ legnagyobb joghurtgyártója. A cég portfóliójában található egyebek mellett az Evian, az Activia, az Actimel, az Oikos és a Danonino joghurt, az Alpro növényi alapú termékek, valamint a csecsemő- és kisdedtáplálás területén a Milupa és a Milumil.