Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
Közös kutatássorozat évi három alkalommal
Az együttműködés elengedhetetlen részeként a GKID és a Mastercard e-kereskedelmi kutatásokat készít a magyar piacon aktív e-kereskedők részvételével, akikkel megújult formában és felületen valósul meg a kapcsolattartás a jövőben. Ehhez az ekerkutatas.hu oldalon várja a GKID és a Mastercard minden olyan e-kereskedő vállalat regisztrálását, aki a felmérésben való aktív közreműködésen keresztül elsőként kíván értesülni a legújabb trendekről. Az évente 3 alkalommal készülő kutatás első fordulója egy hetes előregisztrációt követően 2023. március 27-én indul.
Részletes riportok az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden szereplőjének
A közös kutatások eredményeit, más hazai és nemzetközi források felhasználása mellett, évente három alkalommal – áprilisban, augusztusban és novemberben – riport formájában is kiadja majd a GKID és a Mastercard.
Az együttműködés eredményeiből a sajtónyilvános összefoglalók mellett Digitális Kereskedelmi Körkép néven összefoglaló riportok is születnek majd, melyek az e-kereskedelmi ökoszisztéma minden résztvevője számára viszonyítási alapként szolgálhatnak a gazdaság ezen részének aktuális helyzetéről, legyen szó kereskedőről, logisztikai és fizetési szolgáltatóról, vagy épp médiapiaci szereplőről. Emellett a kutatás és a hozzá kapcsolódó Digitális Kereskedelmi Körkép alapot nyújt majd az európai online kereskedelmi statisztikák Magyarországra vonatkozó adataihoz is.
A GKID gondozásában 2010 óta készülnek átfogó e-kereskedelmi riportok melyek, már számos kereskedő, valamint logisztikai és pénzügyi szolgáltató számára jelentettek stratégiai döntéstámogató anyagot az elmúlt évek során.
„Az e-kereskedelmi piac jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan időszakában felértékelődött a piacismeret és a trendkövetés fontossága, hisz a növekedés már nem magától értetődő. Ebben a turbulens környezetben a Mastercard közreműködésével készülő Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásunk – témái, valamint nagyképet és kontextust adó felépítése miatt – a magyar e-kereskedelmi piac egyik legfontosabb forrásanyagává válhat, hazai és nemzetközi viszonylatban egyaránt” – értékelte a bejelentés fontosságát Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója és partnere.
„Nagyon örülünk, hogy a mostani együttműködéssel egy újabb lépést tehetünk a hazai online e-kereskedelmi szektor megújításában azáltal, hogy a szereplőket friss információkkal látjuk el, miközben be is vonjuk őket a kutatásokba. Ezek a felmérések valós képet adnak majd az aktuális trendekről, így közvetlenül a kereskedők, közvetve pedig az ő ügyfeleik és vásárlóik is haszonélvezői lesznek a most induló projektnek” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Megújult formában, közös név alatt jelenik meg idén a GKID eTOPLISTA rangsora
Az együttműködés keretén belül a kutatások és riportok mellett megújult köntösben, GKID-Mastercard név alatt kerül kiadásra az – immár 7 éve rendszeresen publikált – eTOPLISTA rangsor is, mely a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmú e-kereskedőket mutatja be.
Az együttműködés várható eredménytermékei:
- Sajtónyilvános kutatási összefoglalók (április, augusztus, november)
- GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép riportok (április, augusztus, november)
- GKID-Mastercard eTOPLISTA rangsor és kiadvány (május)
- Vedd Fel a Verseny podcast műsorok a Mastercard támogatásával (áprilistól)