Élőben nézelődünk, és egyre több bútort vásárolunk online

Toronymagasan vezet a hazai bútoráruházak között az IKEA a fogyasztói beszélgetések és az árbevételek szerint. De míg a magyar vásárlók továbbra is szeretik az IKEÁ-zós hétvégi programokat, az online értékesítés egyre nagyobb mértékben járul hozzá a vásárlók és a piaci pozíció megtartásához. Nem mindegy azonban, ki árulja online a bútorait.

Élőben nézelődünk, és egyre több bútort vásárolunk online

A bútor webshopok feltörése még várat magára

Az Ynsight Research legfrissebb netnográfiai kutatása szerint az online térben a legtöbbet a mindössze három hazai üzlettel rendelkező IKEÁ-t említették (8074) az elmúlt 6 hónapban a bútoráruházak közül. A második helyen a JYSK áll (1 209), harmadikon, csupán 209 említéssel az XXXLutz. A szintén az XXXLutz anyavállalathoz tartozó Mömax és Möbelix bútoráruházakról elenyésző diskurzus alakult ki online, és a kizárólag magyar bútorokat forgalmazó RS Bútor sem népszerű a magyar netezők között.

A bútorcégekről és azok termékeiről folyó online diskurzusok aránya jól tükrözi a vállalatok nettó árbevételének alakulását az elmúlt időszakban. Míg az IKEA 110 milliárd forintos árbevétellel zárta a 2021-es évet a ceginformacio.hu szerint, addig a JYSK-nek 57 milliárd, az XXXLutz-nak 22 milliárd forint volt a nettó árbevétele a legfrissebb adatok alapján.

Habár az Ynsight Research vizsgálatába a különböző, csak online létező cégek is beleestek (pl.: Favi.hu, Bútor1), ezek említései csak minimális mértékben voltak jelen az adatban. A bútor-webshopok feltörése tehát még várat magára, bár a kicsiknek nehéz dolguk van, hiszen a nagy áruházláncok is bevezették már az online vásárlás lehetőségét.

Személyesen vagy online?

A három legtöbbet említett áruházlánc esetében inkább a személyes látogatásról számoltak be a netezők, mint a webshopos rendelésekről. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az emberek nem szeretnek online bútort rendelni, inkább arra erősít rá, hogy a személyes látogatás varázsa még mindig erősebb a számukra, a magyar vásárlók ugyanis szeretnek csellengeni a nagy bútorláncok kiállítóterében és a piactereken nézelődni.

Ugyanakkor az Ynsight Research kutatása szerint az is gyakori, hogy először kinézik személyesen a megvásárolni kívánt bútort, majd online megrendelik, ezzel elkerülve a cipekedést és a sorban állást. A webshopok népszerűségéhez pedig nagymértékben hozzájárulnak a YouTube-on található, úgynevezett „haul” videók is, melyekben a lakberendezési áruházakból rendelt szerzeményeket mutatják be.

A webshopos vásárlások említései részben tükrözik azt, hogy a cégek miként fektettek be az elmúlt években az online értékesítés fejlesztésébe. Az IKEA a pandémiára reagálva már 2021-ben a teljes értékesítés 19,3 százalékát bonyolította a webáruházon keresztül a nyilvánosan elérhető adatok szerint, ami 6 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A JYSK esetében pedig a vásárlások több mint 10 százalékát tette ki az online rendelés 2021-22-ben. Az XXXLutz online fejlesztéseiről nem érhető el nyilvános adat.

És miben jobb még az online vásárlás? Egy felhasználó remek példával szemlélteti a lakberendezési áruházakban való nézelődés veszélyeit:

„Bemenni egy kamasz szobájába olyan, mint egy látogatás az IKEA-ban. Csak azért mész, hogy egy kicsit nézelődj, de végül 6 bögrével, 2 tányérral, pár pohárral, konyharuhával, törölközővel és néhány eszközzel távozol.”

A vizsgált időszak,

Az Ynsight Research 2022. július 1-2023. január 31. közötti időszakot vizsgálta a kutatásban. A közel 11 ezer, bútoráruházakkal foglalkozó megjelenésre közel 35 ezer felhasználói reakció érkezett, ami azt jelenti, hogy a felhasználók között népszerű a téma.

Ynsight Research

Az Ynsight Research az online tér kutatásával, azaz netnográfiával foglalkozik, és azt elemzi, hogyan éreznek, mit gondolnak az emberek egy-egy márkával, termékkel illetve társadalmi üggyel kapcsolatban.

A csendes gyilkos nem alszik télen sem: minden, amit a szén-monoxid-érzékelőről tudni kell

A fűtési szezon beköszöntével ismét előtérbe kerül a szén-monoxid-mérgezés veszélye. Bár a legtöbben tisztában vannak a kockázattal, a tragédiák jelentős része mégis elkerülhető lenne egy kis odafigyeléssel és egy megbízható érzékelővel. A probléma ugyanis gyakran nem a készülék hiánya, hanem annak nem megfelelő típusa vagy rossz elhelyezése. A MediaMarkt szakértői összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat.
2025. 10. 27. 18:00
Megosztás:

Digitális jelenlét: így építhet üzleti értéket egy weboldal

Ma már szinte minden vásárlói döntés előtt van online keresés. Egy cég weboldala gyakran az első találkozási pont az érdeklődővel – és az első benyomás sokszor eldönti, lesz-e belőle ügyfél. Ezért nem mindegy, hogyan jelenik meg egy vállalkozás a digitális térben. A weboldal nemcsak információt közvetít, hanem bizalmat épít, és segít abban, hogy a márka komolyan vehető legyen.
2025. 10. 27. 17:30
Megosztás:

Modern POS terminálok előnyei: miért váltanak egyre többen erre a megoldásra?

A fizetési rendszerek fejlődése töretlen, a modern POS terminálok is gyorsan fejlődnek, egyre jobban beépülnek a vállalkozás teljes adminisztratív, marketing és - szinte sorolhatnánk – minden rendszerébe. Ez az egyik legnagyobb előnye egy modern POS terminálnak.
2025. 10. 27. 16:30
Megosztás:

Elindult Japán első hivatalos yen-alapú stabilcoinja a JPYC – Új korszak kezdődik a kriptogazdaságban

Japán új mérföldkőhöz érkezett a digitális pénzügyi innovációban: hivatalosan is elindult az első, japán jenhez kötött stabilcoin (angolul: stablecoin), a JPYC. A nagybankok, a szabályozók és a blokkláncfejlesztők összefogásával megvalósuló projekt nem csupán egy új kriptoeszköz, hanem a jövő digitális fizetési infrastruktúrájának előfutára lehet. Lássuk, mit érdemes tudni Japán új digitális valutájáról és annak várható hatásairól!
2025. 10. 27. 16:00
Megosztás:

Németországban javult az üzleti hangulat

A várakozásokon felül javult októberben az üzleti hangulat Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése alapján.
2025. 10. 27. 15:30
Megosztás:

Válaszút előtt állnak a közép-kelet-európai munkahelyek

Miközben a vállalatok Európa-szerte újraértelmezik munkahely-stratégiáikat, a CBRE legújabb, CEE Regional Office Occupier Insights című kutatása arra világít rá, hogy a régió összetett átalakuláson megy keresztül. Az irodai kihasználtság növekszik, a rugalmasság egyre nagyobb szerepet kap, ám a szervezetek továbbra is megosztottak a hagyományos és a progresszív szemlélet között. A közép-kelet-európai régió eredményei – amelyek kiegészítik a vállalat 2025-ös European Office Occupier Survey felmérését – azt mutatják, hogy bár mindkét térség hasonló irányba halad, a változás üteme és módja jelentősen eltér.
2025. 10. 27. 15:00
Megosztás:

A Wish körmére néz a GVH

Megvizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piactere, a Wish teljesítette-e a 2023-ban tett vállalásait.
2025. 10. 27. 14:30
Megosztás:

Több mint 20 milliárd forintnyi támogatási igény érkezett az MBH Bankhoz az Otthonfelújítási Programban

Az MBH Bank eddig több mint 20,5 milliárd forint értékben fogadott be mintegy 3600 hitelkérelmet az Otthonfelújítási Program keretében, a háztartások jelentős számát hozzásegítve ezzel az energetikai korszerűsítés lehetőségeihez.
2025. 10. 27. 14:00
Megosztás:

Kamatostul vonják vissza a kórháztól a kicsalt biztosítási pénzt

Bent sem volt a páciens a kórházban, ráadásul öngyilkos lett, a kórház mégis kiszámlázta „pszichiátriai kezelését” az egészségbiztosítónak. A hatóság a jogszabályi előírás szerint a kifizetett összeg másfélszeresét vonta vissza büntetésként.
2025. 10. 27. 13:30
Megosztás:

Monetáris élénkítés és mesterséges intelligencia – közeleg az új „Nvidia-pillanat”?

Az amerikai részvénypiacokat rekordmagasságba hajtja a monetáris élénkítés, az AI fellendülése pedig az értéklánc szinte minden szereplőjét újabb és újabb szerződésekkel táplálja. Eközben Európa tovább veszít versenyképességéből, míg Kína előre halad, hátra sem nézve – ezek a főbb trendek rajzolódnak ki a globális befektetési alkalmazás, a Magyarországon is elérhető XTB negyedik negyedévre vonatkozó piaci előrejelzése szerint.
2025. 10. 27. 13:00
Megosztás:

Hogyan növeld látogatóid számát folyamatos reklámköltés nélkül?

Gondoltál már arra, hogy a weboldalad folyamatosan vonzza a látogatókat anélkül, hogy folyamatosan fizetned kellene a hirdetésekért? A keresőoptimalizálás, amelyet SEO-nak is hívunk, pontosan ebben segíthet.
2025. 10. 27. 12:30
Megosztás:

Agrárkamara: az idén kevesebb lesz ebből a virágból

Az idén az átlagosnál kevesebb, mintegy 14 millió szál krizantémot termeltek a magyarországi kertészetekben, ennek ellenére a megkérdezett termesztők, forgalmazók szerint lesz elég áru mind a cserepes, mind a vágott fajtákból - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hétfőn kiadott körképéből.
2025. 10. 27. 12:00
Megosztás:

Mire számíthatnak a befektetők?

A kedvezően haladó kereskedelmi tárgyalások hatására megnőtt a kockázati kedv, így az ázsiai részvénypiacok meredeken emelkedtek: a dél- koreai KOSPI, a tajvani tőzsde és a japán Nikkei index egyaránt több mint 2%-kal erősödött, új történelmi csúcsokat elérve.
2025. 10. 27. 11:30
Megosztás:

Turbulens eseményeket követően kezdőszintjük közelében zárták a hetet a fejlett piaci kötvények

A múlt hét végéig alapvetően a korábbi mélypontokon ingadoztak a kötvényhozamok, az amerikai tízéves hozam 4, a német 2,6% alatt.
2025. 10. 27. 11:00
Megosztás:

Politikai vitát tart a parlament

A gyermekvédelmi rendszer súlyos válsága címmel tart ellenzéki kezdeményezésre politikai vitát hétfőn az Országgyűlés.
2025. 10. 27. 10:30
Megosztás:

Ismét a vámháborús fejleményeken volt a hangsúly

Az elmúlt időszakban ismét kiélesedtek a kínai-amerikai ellentétek, így a befektetők is kiemelt figyelemmel követték a fejleményeket.
2025. 10. 27. 10:00
Megosztás:

Emelkedéssel zárták a hetet az európai piacok, így ismét rekordot döntöttek

A múlt hét folyamán az európai piacok hangulatát elsősorban az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek újfent bekövetkezett fellángolása, illetve a nagyobb vállalatok negyedéves jelentései befolyásolták.
2025. 10. 27. 09:30
Megosztás:

Mennyit keres most egy fizikai munkás?

A harmadik negyedévben 2260 forint volt a fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére a Trenkwalder közel 7 ezer fő béradatait feldolgozó elemzése szerint. Ez 8,1 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában tapasztalt 2091 forintos értéket. A felsőbb bérkategóriákban ettől kissé elmaradó mértékben emelkedtek a bérek ebben az időszakban: a Moore Hungary több mint 60, zömmel nemzetközi tulajdonú hazai vállalat mintegy 500 középvezetője esetében 2024 harmadik negyedévéhez képest 6,9 százalékos bérnövekedést tapasztalt.
2025. 10. 27. 09:00
Megosztás:

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben a péntek esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
2025. 10. 27. 08:30
Megosztás:

Már a beszűkült kínálat hajthatja tovább az ingatlanárakat

Több hullámban emelkedtek az ingatlanárak a XVIII. kerületben az elmúlt egy évben, a legutóbbit az Otthon Start keltette a piacon, amit már előre beáraztak az eladók. A támogatott hitel hatására eltűntek az alkuk, a komolyabb befektetők, és a keresett kategóriákból a kínálat is.
2025. 10. 27. 08:00
Megosztás: