Eredményes volt a GVH eljárása, szinte minden vállalását teljesítette az LG
A nemzeti versenyhatóság eredeti eljárása annak vizsgálatára indult, hogy az LG magyar nyelvű honlapja megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat egyes mobiltelefon-készülékei víz-, por- és ütésállóságáról, vagy megtévesztette-e ezekkel kapcsolatos állításaival a magyar fogyasztókat. Az eljárás 2020 őszén a vállalkozás önkéntes kötelezettségvállalásának elfogadásával zárult, mely szerint az LG pontosabban fogja tájékoztatni a fogyasztókat a készülékei tulajdonságairól.
A GVH a kötelezettségvállalások teljesítését következetesen vizsgálja. A most lezárult utóvizsgálat során a nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy az eredeti eljárása eredményes volt, az LG döntő részben teljesítette vállalásait, egyértelműsítette a készülékeivel kapcsolatos tájékoztatásait abban az időszakban, amikor még jelen volt a mobiltelefonok piacán (ahonnan a vállalkozás később, 2021 végén kivonult).
A vállalások maradéktalan teljesítését ugyanakkor nem lehetett megállapítani, mivel a cég kisebb hiányosságokat követett el. Tekintettel arra, hogy az LG nem minősül kis- és középvállalkozásnak így a GVH az irányadó szabályok szerint a hiányos teljesítés esetében mindig bírságot szab ki. Az LG az eljárás során együttműködött a GVH-val (a tényeket nem vitatta, és a jogorvoslatról is lemondott), így a nemzeti versenyhatóság, a bírságot 20%-kal csökkentve, 1,2 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra.
Az ügy arra hívja fel a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak – a GVH-val való együttműködés mellett – különösen ügyelniük kell arra, hogy az önként vállalt, és a versenyhatóság által kötelezővé tett vállalásoknak maradéktalanul megfeleljenek.