Friss kutatás: a vendégek messziről elkerülik azokat az éttermeket, ahol rossz a mosdók állapota

„Akár egy gyors ebédre, akár egy elegáns vacsorára térnek be az emberek, a mosdóban tapasztalt állapotok kiemelten fontos szerepet játszanak az étterem megítélésében” – mondta el Nagy Géza, az Essity professzionális higiéniai üzletág igazgatója. „A vendégek gyakran a mosdó állapotából következtetnek rá, milyen tisztaság uralkodik az olyan kulisszák mögötti területeken, mint a konyha, ahol a higiénia az élelmiszerbiztonság szempontjából is létfontosságú. Egy elhanyagolt vagy rosszul felszerelt mosdó így rendkívül negatív benyomást kelthet a vendégekben – és sokkal fontosabb tényező, mint azt sokan gondolnák.”
A papírtörlőt többen részesítik előnyben, mint a légszárítót
Az éttermi vendégek számára a pozitív és kényelmes „mosdóélmény” alapját a kényelmes hozzáférhetőség, az automatizáltság és a tisztaság jelenti. A válaszadók szerint a legfontosabb szempontok a következők:
papírtörlők biztosítása kéztörléshez (81% tartja ezt fontosnak, szemben a 65%-kal, akik a légszárítót részesítik előnyben),
automata szappanadagoló (78%),
pelenkatároló szemetes (74%),
automata csaptelep (73%),
automata WC-öblítő (72%),
kézmosásra figyelmeztető táblák (68%).
A felmérés eredményei rámutatnak arra is, hogy gyakran markáns különbségek figyelhetők meg abban, hogy miként érzékelik az étterem higiéniai állapotát a vendéglátók és a vendégek:
-A vállalkozások 92%-a szerint fontos, hogy mosdóik higiénikusak legyenek. Ennek ellenére a vendégek 57%-a szerint a nyilvános mosdók nem tűnnek tisztának.
-Az étteremvezetők 93%-a szerint lényeges, hogy a mosdó minél több vendég igényeit kielégítse – vagyis inkluzív, mindenkinek hozzáférhető higiéniai környezetet biztosítson.
-Mégis, kevesebb mint a megkérdezett vezetők fele nyilatkozta, hogy kínálnak olyan alapvető inkluzív elemeket, mint az elérhető magasságú szappanadagoló és mosdókagyló, a kímélő szappan, a higiéniai hulladékgyűjtő, pelenkázó vagy halk működésű adagoló.
Inkluzív higiénia: figyeljünk, hogy mindenki elérje a mosdót és a szappant!
Az inkluzív higiénia célja, hogy a mosdóhasználók – függetlenül egészségi állapotuktól, fizikai képességeiktől, életkoruktól vagy higiéniai szükségleteiktől – kényelmesebben és jobban hozzáférjenek a higiéniai eszközökhöz. A Tork kampányt folytat azért, hogy felhívja a figyelmet az inkluzív higiénia fontosságára, és segítséget nyújtson a vállalkozásoknak annak megvalósításában – a dolgozók és a vendégek érdekében egyaránt.
„Az éttermekben, kávézókban és más vendéglátóhelyeken a dolgozók és vezetők rengeteg feladatot próbálnak összehangolni, hogy a vendégek minden szempontból kellemes élményben részesüljenek – fejtette ki Nagy Géza. – A mosdók kialakításánál érdemes figyelembe venni a vendégek eltérő igényeit és képességeit – például az időskorral járó mozgáskorlátozottságot, vagy az olyan bőrérzékenységeket, mint az ekcéma, amit az erős tisztítószerek súlyosbíthatnak. Emellett fontos szempont a neurodiverzitás is – sokan érzékenyek a hangos zajokra, így a kézszárítók zavaróak lehetnek számukra, másokat pedig a mosdók higiéniai állapota aggaszthat.”
A Tork az alábbi gyakorlati lépéseket ajánlja az inkluzív higiénia megvalósításához a személyzet és a vendégek számára:
Törekedjünk csendes környezetre, elkerülve az érzékszervi túlterhelést.
Alkalmazzunk nagy kapacitású adagolókat, hogy a higiéniai termékek folyamatosan elérhetők legyenek.
Tartsuk tisztán a mosdókat minden időpontban.
Alkalmazzunk olyan papírtörlő-, WC-papír- és szappanadagolókat, amelyek könnyen használhatók csökkent kézerősség esetén is.
Olyan szappant használjunk, amely bőrbarát és bőrgyógyászatilag tesztelt.
Alkalmazzunk adagolós rendszereket, amelyek egyszerre csak egy törlőkendőt adnak ki – ezzel csökken a pazarlás és nő a higiénia.
További információ arról, hogyan nyújthatnak az éttermek jobb vendégélményt jó higiéniai megoldásokkal:https://www.tork.hu/az-on-vallalkozasa/megoldasok/attekintes/vendeglatas
1 A Tork Insight 2024-es felmérését az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Mexikóban végezték, 6000 végfelhasználó és 900 üzleti ügyfél bevonásával.