Hatékonyabbá vált a jegyellenőrzés
A BKK közleményében azt írta, közel 2 millió forint volt 2022 legnagyobb egyösszegű pótdíjbefizetése, több mint 200 ezer pótdíjazási eljárás indult tavaly, és sikerült felszámolni egy "hamisjegygyárat" is. Közölték azt is, hogy a BKK minden ellenőre rendelkezik olyan készülékkel, amely a jegyek és bérletek érvényességét elektronikusan ellenőrzi, pótdíjazás esetén pedig rögzíti és tavaly óta zárt rendszerben, egy applikáció segítségével továbbítja az utas adatait a BKK követeléskezelő rendszerébe. Így minden érintett fél számára jelentősen egyszerűbbé vált a pótdíjazás folyamata, ahogy a fizetésé is, ugyanis a jegyellenőröknél lehetőség van a pótdíjat bankkártyával kiegyenlíteni.
Az utólagos díjrendezésben is történt újítás az elmúlt években: a pótdíjasszisztens rendszer - az e-mail-cím megadása esetén - figyelmezteti a pótdíjazott utasokat fizetési kötelezettségükre, hogy késedelem miatt ne növekedjen a fizetendő összeg, illetve bankkártyás fizetésre lehetőséget adó linket küld az e-mailben - ismertették.
Tavaly december óta mozgó biztonsági egységek segítik a rend fenntartását a járatokon és a megállókban. A technológiai fejlesztések mellett a BKK más módon is igyekszik utasbaráttá és hatékonnyá tenni a jegyellenőrzés folyamatát: a munkatársak beosztásakor figyelembe veszi a menetrendi és hálózati változásokat, valamint az ügyfelek visszajelzéseit, a metróbejáratoknál ellenőrzést végző kollégák pedig utastájékoztatási feladatokat is ellátnak - írták a közleményben. Kitértek arra is, hogy tavaly a BKK és a BRFK együttműködésének köszönhetően letartóztatták azt a budapesti férfit, aki lakásában "hamisbérletgyárat" működtetett.