Hogyan használjuk hatékonyan a roll-upokat?
Mi az a roll-up?
A roll-upok kiválóan használhatóak akkor, ha cégünkkel szakmai rendezvényekre, kiállításokra járunk. Ezek a nagy vászonra készült darabok könnyen szállíthatóak és tárolhatóak, ugyanis pár mozdulattal összecsukhatjuk őket. Tökéletesek arra, hogy hirdessük rajta szolgáltatásainkat, termékeinket vagy legnagyobb kedvezményeinket, akcióinkat. Méretüknél fogva vonzzák a tekinteteket, olyannyira, hogy sok esetben ezek az elsők, amiket a látogatók megpillantanak a vállalatunk kapcsán. Így jó szolgálatot tesznek szakmai kiállításokon, forgalmazóknál, kisebb és nagyobb összejöveteleken és konferenciákon is.
Milyen a jó roll-up?
Akárcsak bármely más reklámhordozót, úgy a roll-upokat is érdemes tudatosan megtervezni vagy megterveztetni ahhoz, hogy a cégünk szempontjából előnyös végeredményt kapjunk. A következőkben megnézzük, milyen követelményeknek kell megfelelniük ezeknek a reklámhordozóknak ahhoz, hogy hatékonyan tudjuk őket felhasználni a marketingünkben.
Szövegeljünk!
Először is, fontoljuk meg, hogy mi az, amit a roll-up tetejére szeretnénk írni, hiszen jó eséllyel ez lesz az első dolog, amit távolról meglátnak a potenciális ügyfelek. Fontoljuk meg, hogy melyek cégünk legnagyobb erényei, és igyekezzünk ezeket kiemelni! Ha kifejezetten egy terméket reklámozunk, emeljük ki annak a pozitív tulajdonságait, valamint azt, hogy mitől különleges. Ne akarjunk ugyanakkor túl sok mindent elmondani, hiszen csupán pár másodpercünk van arra, hogy elnyerjük az odapillantók tetszését.
Beszéljenek a számok!
Nem cél, hogy csakis számokból álljon a szöveges dizájn, de a termék szempontjából fontos adatokat ne felejtsük le! Ha már hosszú ideje garantáljuk a tőlünk megszokott minőséget, bátran írjuk rá az indulásunk évét, hiszen ez is hozzátartozik az imidzsünkhöz. Akár arra is felhívhatjuk a figyelmet, hogy évente átlagosan hány elégedett vásárlónk van. Ha pedig egy terméket szeretnénk eladni, és akciót hirdetünk, jelezzük, hogy hány százalék kedvezményt kap az, aki a standunknál vásárol.
Színek és formák
Ha megvan a tökéletes szöveg, fontos, hogy vizuálisan is megnyerjük a tekinteteket. Fontosak a színek, az elrendezés, a betűtípus és az összhatás: nem az a cél, hogy minél több színt belevigyünk a mondanivalónkba, hanem az, hogy olyan egységet mutasson a roll-up, amilyet mi magunk is képviselünk a cégünkkel. Fontos, hogy ha képeket használunk, gondoljunk arra, hogy nagyban fognak megjelenni, így csakis jó minőségű alapanyagot választhatunk ki ilyen célra! A logót érdemes a reklám tetejére tenni, hogy ha valaki csak messzebbről látja, az is tudja memorizálni, később pedig könnyedén visszakereshesse cégünket és szolgáltatásainkat.
Hol itt, hol ott
Az elhelyezés is fontos ebben az esetben, és a méretnél fogva ez nem mindig egyszerű. Gondoljunk csak bele: ha nem áll rendelkezésünkre elég tér, könnyedén eltakarhatjuk a mondanivalónkat. Fontos hát, hogy felmérjük: lesz annyi terünk, hogy roll-uppal menjünk? Amennyiben úgy találjuk, hogy szűkösen leszünk, kisebb darabot is választhatunk, ám ez esetben más dizájnt kell alkalmaznunk, számolva azzal, hogy kevesebb információ fér majd rá.
Számoljunk az előnyökkel!
Bár ez a marketingeszköz nem tartozik a legolcsóbbak közé, számos előnnyel bír: kiegészíti a szórólapokat, a névjegykártyákat és a reklámajándékokat is, hiszen ma már bárki lefényképezheti amit lát, és ily módon viheti haza. Akár egy QR-kódot is tehetünk a roll-uponkra, így csupán be kell szkennelnie az érdeklődőknek, és már el is tudják menteni a honlapunkat. Mivel egyetlen tárgyról van szó, környezetkímélőbb, mint sok kisebb tárggyal csalogatni a vásárlókat, ráadásul akár többször is felhasználhatjuk. Mivel több méretben elérhető, akár egy kisebb darabot is választhatunk, amit később a kirakatunkba vagy a pultra helyezhetünk, így mindig hasznát vehetjük.
Számtalan marketingeszköz lehet a segítségünkre, amikor cégünket vagy termékünket reklámozzuk. Mindegyiknek megvan a maga helye, ám ha több ember figyelmét szeretnénk felhívni nagyobb tömegben, érdemes elgondolkodni a roll-up készítésén, annál is inkább, mert mások is pontosan tudják, hogy ez az egyik legjobb módja a reklámnak!