Megéri belevágni az e-mail marketingbe?
Az e-mail marketing segítségével lehet népszerűsíteni a céget és a márkát. A listán szereplőknek történő levélküldéssel elérhető, hogy az érdeklődők ügyfelekké váljanak. Továbbá arra is használható, hogy a jelenlegi ügyfeleket visszatereljük a weboldalra. Ha nincs kapacitás az e-mail marketinggel foglalkozni, akkor érdemes sort keríteni a marketing kiszervezésére.
E-mailt az internetezők 97 százaléka használ
Az e-mail marketing segítségével folyamatosan lehet informálni a listán szereplőket az újdonságokról, az ajánlatokról és a hírekről. Természetesen nem kell a levelek egyenkénti küldésével bajlódni, hiszen ebben is segítséget nyújtanak az automatizáló szoftverek.
E-mailt az internetezők 97 százaléka használ, és a felnőtt korosztály jelentős része számára preferált ez a marketingcsatorna. Egy megfelelően megírt, hatásos levéllel tehát elérhető a releváns csoport.
Az e-mail marketing előnye a nyomonkövethetőség
Az e-mail marketingnek az előnyei közé tartozik, hogy saját e-mail lista építhető, amelyhez az érdeklődők önként adják meg az adataikat. Szóval a megírt leveleket kizárólag azok kapják meg, akik érdeklődnek a cég iránt. További előnye ennek a lehetőségnek a nyomonkövethetőség. Mivel szoftver segítségével működik a folyamat, az eredményeket is egyszerűen számon lehet tartani.
Többek között meg lehet nézni azt, hogy mennyien nyitották meg az e-maileket és azt is, hogy a benne elhelyezett linkre hányan kattintottak. Pontosan lehet tehát látni a listán szereplő érdeklődők aktivitását.
Nem érdemes figyelmen kívül hagyni az e-mail marketing nyújtotta lehetőségeket
Az e-mail marketing előnyeinek sora itt még nem ért véget, hiszen azt is érdemes megemlíteni, hogy ez a lehetőség olcsóbb, mint a hirdetés. Utóbbi díja folyamatosan nő, amihez az is hozzájárul, hogy az organikus eléréseket csökkentette a Facebook. Ezzel szemben az e-mail marketing esetében a megjelenésre nem kell költeni, csupán a szoftvernek van költsége. Ezt a költséget pedig a lista mérete befolyásolja, tehát az, hogy mennyi embernek küldünk ki hírlevelet.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem érdemes hirdetni, hiszen a két lehetőség tökéletesen kiegészíti egymást. További előnye az e-mail marketingnek, hogy az épített lista saját, ezért nem kell külső rendszertől függeni. Például a Facebook esetében bármikor előfordulhat a letiltás, ami komoly kiesést jelenthet. Ezzel szemben a listát senki sem veheti el a cégtől, bármikor lehet vele pénzt keresni, hiszen a segítségével egyszerűen elérhetőek az ügyfelek.
Bátran kijelenthető, hogy nem érdemes figyelmen kívül hagyni az e-mail marketing nyújtotta lehetőségeket.