Megkezdődtek a talajvizsgálatok a Déli Körvasúton
A BFK az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében azt írták: a talajfúrással mintákat nyernek, a szondák közvetlenül mérik a talaj fizikai tulajdonságait, végül a geodéziai mérések a felszín, illetve a különféle műtárgyak elhelyezkedésének pontosabb meghatározását szolgálják. Ezek a mérnökök számára szolgáltatnak nélkülözhetetlen információkat a tervezéshez - hangsúlyozták.
A munkálatok a Déli Körvasút mentén, a Kelenföldi pályaudvartól Pesten nagyjából a Gubacsi út vonaláig tartanak - tájékoztattak. A budai oldalon most, az első szakaszban kizárólag a MÁV területeit érintik, vagyis a töltésen, illetve a hidak alatti területeken folynak mérések, vizsgálatok. A pesti oldalon a MÁV-területek közvetlen környezetében is lesznek munkák, például a Budapest Park térségében.
A vizsgálatok nemcsak a Déli Körvasút kivitelezési munkáihoz szükségesek, hanem ahhoz is, hogy a projekt a korábbinál pontosabb és több adatra alapozva újra megszerezze a környezetvédelmi engedélyét, mivel a korábbi engedélyt a bíróság februárban megsemmisítette - emelte ki a BFK.
A BFK tájékoztatása szerint a Déli Körvasút évtizedek óta a legjelentősebb vasúti fejlesztés Budapesten. A Kelenföldi pályaudvartól a Népligetig megnövelik a vasút kapacitását, a meglévő kettő mellé harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány épül, továbbá Budán egy, Pesten pedig két új, akadálymentes, korszerű vasútállomás létesül.