Melyik volt előbb, az e-mail vagy az internet?
A közismert, félig-meddig tréfás ősi találós kérdést felidézve - ami a tyúk vagy a tojás eredetének paradoxona - felmerül, hogy az e-mail vagy az internet létezett vajon korábban? Mindkét topikra megoszlanak a válaszok, bár a címben szereplőre egyértelmű felelet adható, mégpedig az, hogy az elektronikus levelezés (az email marketing ősanyja) még az internet elterjedése előtt meglátta a napvilágot. A kérdés azért is érdekes, mert mai életünkben egyik sem létezhet a másik nélkül és ha nincs internet, nem kapunk e-mailt sem - amiből következtethetnek sokan tévesen arra, hogy más volt a születésük sorrendje.
Az elektronikus levelezés első lélegzetvétele 1965-re datálható és nagyon hamar hálózati e-maillé fejlődött, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy több gépen keresztül küldhessenek egymásnak üzeneteket. Nem meglepő módon az első ilyen felhasználó és hálózat az amerikai katonai csatorna volt - mint oly sok más később szélesen elterjedt újítás vagy találmány esetében. A felhasználási területe jóval szűkebb volt, mint ma, mikor cégek ezrei alkalmazzák leendő vásárlóik elérésére email marketing formájában.
Ennek a digitális levelezési formának számos olyan neve is van, melyet első lépéseikor kapott és ma már kevésbé használatosak. Ezek a drótposta, villámposta, villanyposta vagy az elektronikus posta.
Az emberekkel ellentétben közel 70 éves korára nem csak pislákol benne az élet, hanem éppen ellenkezőleg, egyre fiatalosabb, népszerűbb, és fejlődőképesebb formája annak, hogy az emberek és vállalkozások kontaktusba kerüljenek egymással az éterben például az e-mail marketing használatával. Az elektronikus kommunikáció jelentőssége folyamatosan növekszik ugyanis nap mint nap online vásárolunk, fizetjük a számlákat, kapjuk a híreket, információkat.
A felhasználók egyre tudatosabban alkalmazzák a tájékozottság ezen formáját és ezt kihasználva valamint az e-mail marketing jelentősségére apellálva néhány vállalkozás is felfigyelt, kiaknázva azt a piaci rést, melyben az elektronikus kapcsolattartás célirányos és hathatós formáját tudta életre hívni és ilyen a Perform Média email marketing szolgáltatása is.
Példaként említve egy kistermelőnek nem kell feltétlenül email marketing szolgáltatást vásárolnia, mert az általa készített házi kézműves kecskesajtot a hagyományos piacokon tudja értékesíteni és ott találkozik a vevőivel. A piacokon olyan vásárlók is megtalálhatják, akik előző életükben egerek voltak, és a sajt a mindenük.
De mit tehet az a szolgáltató, aki nem viheti ki a vásárba a friss árúját és a piaci közvetítő csatornája az internet? Ebben a hatalmas halmazban hol találja meg azokat a közös pontokat vagyis a vásárlókat, akik pont az ő produktumát szeretnék megvásárolni? A válasz az e-mail adatbázisok és az e-mail marketing alkalmazása. Ezek a rendkívül speciális és sokrétű információállományok tűpontossággal határozzák meg azokat a személyeket akik az előző példánál maradva a kecskesajtot részesítik előnyben a gorgonzolával szemben.
Ha időszakos akciót tervez, új terméket készül bevezetni, esetleg korábbi modelljeit porolná le és értékesítené, célirányos és hatékony megoldás az e-mail marketing ,amelynek segítségével olyanoknak küldheti el ajánlatát, akik fogékonyak rá és talán pont fontolgatják a vásárlást.