Milliókat érhet a vállalkozásoknak egy igazán jó együttműködési ötlet

A kkv-k növekedéséhez elengedhetetlen a vevőszerzés, ezért a K&H idén is meghirdette a K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatot. A vállalkozások közötti együttműködésre számtalan megoldás létezhet a közös termék kidolgozásától és az üzlethelyiség megosztásától, a kölcsönös kedvezményeken, nyereményjátékokon és hűségprogramon át az együtt megvalósított promóciós kampányig. A lényeg, hogy az erőforrások, a tudás, a tapasztalat, az ügyfélkör megosztásával mindkét vállalkozás valami újat tud nyújtani a másiknak és ügyfeleinek, ezzel pedig új üzleti lehetőségeket teremthetnek
„A kollaboráció sok munkát igényel már az ötlet fázisában is, de a tapasztalat és a jó gyakorlatok, melyeket egymástól tanulhatnak a vállalkozások, hasznos tudásként épülhetnek be az üzletbe. A tavalyi sikereket látva idén újra arra invitáljuk az elszánt vállalkozástulajdonosokat, hogy egyesítsék erőiket, ötleteiket és ügyfélkörüket egy olyan üzleti kollaborációban, amellyel minden eddiginél szélesebb vásárlói réteget érhetnek el. A gazdaság kihívásai miatt kiemelten fontos, hogy a vállalkozások megfelelően tudjanak reagálni a piac alakulására és így tovább tudjanak fejlődni. Az együttműködés remek lehetőséget nyújt arra, hogy kölcsönösen támogassák egymást és növekedjenek. A K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázatban a verseny helyett a partnerségben rejlő erőforrásokat kell felismernie a vállalkozásoknak” – hangsúlyozta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A tavalyi évben 140 pályázat érkezett, összesen több mint 200 cégtől. Volt olyan csapat, ahol több mint öten dolgoztak együtt. A nyertes pályázat végül a Tejmadár és az Eredeti Ziegler Ostya ötlete lett egy olyan limitált kollekciós ostya megalkotásával, ahol a madártej és nosztalgikus ostya találkozik, ünnepelve a tradíciók és a modern gasztronómiai trendek találkozását. „A kollaboráció azon a kölcsönös igényen alapult, hogy szerettük volna egyesíteni a több, mint 70 éves, tradicionális Eredeti Ziegler Ostya és a 3 éves Tejmadár fogyasztóit, egyszerre megszólítani a fiatalabb és idősebb generációkat. Egymás termékeiből inspirálódva így született meg a madártejes ostya ötlete” – mondta Ziegler Ágnes, az Eredeti Ziegler Ostya ügyvezető igazgatója. „A kész terméket közösen alakítottunk ki, melyet a csomagolás is szimbolizál, a Tejmadár kékje és a Ziegler arany és barnája harmonikusan kiegészítik egymást. A kollaborációs pályázat fődíja elismerése annak, hogy jól döntöttünk, amikor belevágtunk a közös munkába, valamint a vásárlók is nap mint nap megerősítenek ebben, akik keresik a madártejes ostyát” – fűzte hozzá Pap Sára, a Tejmadár alapítója.
A pályázat fődíja bruttó 4 000 000 forint értékű marketingkommunikációs támogatás. Emellett egy különdíjat is kioszt a zsűri, a K&H: üzletet ide! – az év legjobb Ecommerce Expo kollaborációs ötlete díjat, amelynek nyertese bruttó 3 000 000 forint értékű marketingkommunikációs támogatásban részesül. Utóbbi kategóriában az e-kereskedő vállalkozások nevezhetnek olyan kollaborációs ötlettel, amely a már meglévő webshopok fejlesztésére szolgál.
Pályázni 2025. október 31-ig lehetséges, az uzletetide@kh.hu e-mail címre beküldött kollaborációs ötletekkel. ó
A pályázat és a jelentkezés részletei itt olvashatók.