Szárnyal a narancs!
Az Orangeways jelenleg elsősorban az egyedülálló, légitársaságokéhoz hasonló szolgáltatási struktúrájú nemzetközi autóbuszjáratairól ismert a hazai piacon: többek között az autóbusz-szegmensben ma még egyedülálló online foglalási és fizetési rendszere szintén a repülésben megismert költséghatékony működési modellt alkalmazza.
„Az Orangeways ugyanakkor már aktív szerepet játszik a helyi és belföldi közlekedésben is. – mutat rá Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója. – „2009-ben a cég árbevételének több mint harmada ebből a szegmensből várható.” Miközben a határokon túl Szarajevó tömegközlekedésének üzemeltetésére készülnek , itthon a Gemenc Volán alvállalkozójaként növelte folyamatosan járatai számát a év eddigi időszakában.
Hatékony működési modellje révén olyan jelentősebb helyi közlekedési pályázatokon is eséllyel indul még az idei évben, mint a BKV jelenleg is futó tendere, illetve Baja és Gödöllő városi tömegközlekedésére vonatkozó kiírások. Kovács Miklós hozzátette: „Az Orangeways következő három évre vonatkozó távlati terveiben mintegy 1000-1500 saját és alvállalkozói buszjárat üzemeltetése szerepel, ami a hazai buszállomány mintegy 15 százalékát jelentené. A társaság ezzel a 2012-es hazai piacnyitás idejére jelentős magyar tulajdonú, a kelet-közép-európai régióban is meghatározó méretű, multinacionális közlekedési szolgáltatóvá nőheti ki magát.”