Pulykafronton nincsen válság
A Gallicoop Zrt. 2009. első félévében 12,74 milliárd forintos árbevételt ért el, amely 3,1%-os emelkedést jelent a 2008-as év azonos időszakához képest, amikor 12,35 milliárd forint forgalmat bonyolított.
A belföldi húsértékesítéshez nagyban hozzájárult a külföldiek megnövekedett igénye a jó minőségű és elérhető árú magyar termékek iránt (az exporttermékek körében 10-15%-os volt az áremelkedés, a belföldi piacon 5-6%-os), így a cég továbbra is stabilan tartja piacvezető pozícióját. A Gallicoop hazai piaci részesedése 55%, amelyből kiemelkedik a friss pulykahúsáruk – főleg a mell és felsőcomb – szegmense.
A pulykafogyasztás Magyarországon az elmúlt 18 évben megötszöröződött, és a nyári szezon is kedvez a – például a kerti grillezés idején fogyasztott – friss és egészséges húsoknak. A Gallicoop idén az első félévében 10 641 tonna pulykahúst értékesített, amely 2,8%-kal több mint tavaly január-június között, és amelyhez a forintgyengülés is jelentősen hozzájárult. A cég húskészítmény értékesítése 2009 első hat hónapjában 3 383 tonna volt, ami megegyezik a 2008. évi időarányos mennyiséggel, de ezen belül enyhe átrendeződés tapasztalható a legmagasabb feldolgozottsági szintet jelentő szeletelt-csomagolt húskészítmények javára.
Erdélyi István, a Gallicoop vezérigazgatója elmondta: „Az általános válság és a csökkent kiskereskedelmi eladások nem kedveznek a húsiparnak, így nekünk sem, de feltártuk és mozgósítottuk belső tartalékainkat és kompenzáltuk a gazdaság bennünket érintő negatív hatásait. Ami a számokat illeti, a második fél évre vonatkozó terveinket várhatóan tartani tudjuk, hiszen még előttünk áll a szeptember-december közötti nagy pulykaszezon. A tavalyi éves árbevételünk 25 milliárd forint volt, és a forint árfolyamtól függően idén is hasonló forgalmat várunk.”