Szükséges a KRESZ újragondolása?
Ugyancsak támogatják, hogy társadalmi vita induljon a gépkocsivezetésre vonatkozó zéró alkoholfogyasztási tolerancia megváltoztatásáról - közölte Lukács László György, hozzátéve: nem biztos ugyanis, hogy egy "szovjet típusú szabályozás" fenntartható a XXI. században.
Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik - Konzervatívok autózásért felelős politikusa a sajtótájékoztatón úgy vélekedett, az utakon káosz uralkodik, ezért a szabályok észszerűsítése szükséges; a többi között "az értelmetlen 30-as táblák" kihelyezése helyett "a normális sebességhatárok" betartatására kellene törekedni, például átlagsebességmérő rendszerek telepítésével.
Hozzátette: szintén újra kellene gondolni az objektív felelősség szabályozását, ugyanis a gyorshajtásért nem jár büntetőpont. Szerinte az osztrák szabályozást kellene bevezetni, ahol az autó üzembentartója megteheti, hogy nem árulja el, ki vezette a járművet, ám ebben az esetben magasabb összegű pénzbírsággal kell számolnia - magyarázta.
A zéró tolerancia esetében a Jobbik a horvátországi szabályozás bevezetését tartja megfontolandónak. Ott egy pohár bort megihat a sofőr, viszont ha így okoz balesetet, akkor halmazati büntetéssel számolhat - jelezte az ellenzéki politikus.