Valamelyest javult az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben
Az ifo intézet (ifo Institut - Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján hétfőn közzétett eredmények alapján a németországi kiskereskedelmi vállalatok üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 13,3 pontra emelkedett az áprilisi mínusz 14,5 pont után.
A labdarúgó Európa-bajnokság valószínűleg nem ad jelentős lendületet a német kiskereskedelem egészének. Csak a szupermarketek, az italkereskedések, valamint a sport szaküzletek érezhetik érdemben a nagy sportesemény pozitív hatását - nyilatkozta Patrick Höppner, az ifo intézet ágazati szakértője.
A németországi kiskereskedelmi vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor április után májusban is mínusz 2,1 ponton állt.
A kiskereskedelmi ágazat vállalatainak üzleti várakozásai bár némileg javultak májusban, továbbra is pesszimizmust tükröztek.
Az ágazaton belül a barkácsáruházak, a kerékpár-kereskedések, valamint az elektronikai cikkeket és háztartási gépeket árusító kiskereskedők számottevően kedvezőbbnek ítélték meg aktuális helyzetüket májusban, mint egy hónappal korábban; a gépjármű-kereskedők és az élelmiszer-kiskereskedők helyzetértékelése is javult. Ezzel szemben a bútorüzletek és szórakoztatóelektronikai cikkeket árusító kereskedések üzleti helyzetértékelése továbbra is túlnyomórészt borús maradt.
Rövid távon az árak további emelkedése várható a kiskereskedelem több szegmenségen - ez különösen igaz az élelmiszer-kiskereskedelem, valamint az elektronikai cikkek és háztartási gépek esetében; ugyanakkor a kerékpárok és szórakoztatóelektronikai termékek ára a közeljövőben csökkenhet - tette hozzá Patrick Höppner.