A Michelin veszteséges lett az első félévben
A Michelin bevétele 7,13 milliárd euró volt az első félévben, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. A vállalat eladásai zuhantak az elmúlt egy évben, mert az autógyártás a gazdasági-pénzügyi világválság hatására hat évtizede nem látott válságba került, és forgalomban lévő személy- és teherautókat is kevésbé használják tulajdonosaik, kevesebbet vezetnek, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak, így csökkent a kereslet a Michelin termékei iránt.
A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán a második negyedévben azonban már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be: adókedvezménnyel és egyéb támogatásokkal ösztönzik az idős autók újakra cserélését. A teherautó-gumik iránti kereslet viszont, amely tavaly ősszel Európában és Észak-Amerikában összeomlott, az idén a többi piacon is csökkent, és egyelőre nincs jele javulásnak.