Stratégiai együttműködés az econet és a Geomédia csoport között
Az econet.hu médiaportfólió és a Geomédia Zrt. portfóliójának értékesítési feladatait a közlemény szerint a két társaság által alapítandó EMG Sales House Kft. fogja ellátni a jövőben, amely 74 százalékban az econet.hu tulajdonában álló EMG, 26 százalékban a Geomédia tulajdona lesz, vezetője pedig Kádár Tamás, az EMG ügyvezető igazgatója.
A két portfólió összevont értékesítése évente további csaknem 500 millió forinttal járulhat hozzá a csoport árbevételéhez. Az együttműködés a print portfólióelemek területén a mérethatékonyság miatt megtakarításokat is eredményezhet később. A sales house-on keresztüli hatékony értékesítés garanciájaként a tartalom-előállításhoz mindenhol legalább kisebbségi tulajdonosi szint kapcsolódik.
A Geomédia lapcsaládjának gyors növekedését, hirdetési bevételeinek további emelkedését várja az együttműködéstől. A közlemény ismerteti: pénteken lezárult az econet.hu korábban bejelentett, kibocsátási értéken 1 milliárd forintos tőkeemelése. A tőkeemelő Stirling Investments Kft., korábban bejelentett szándéka szerint az újonnan kibocsátott részvényeket szakmai befektető számára kívánja majd értékesíteni.
Az econet.hu döntött arról is, hogy a zártkörű részvénykibocsátásból származó összeg egy részével 5 millió forintról 705 millió forintra emeli a Neo FM-et üzemeltető FM1 Zrt. alaptőkéjét, amelynek 75 százalékos tulajdonát értékesíti, ugyanakkor a rádió reklámidejének kizárólagos értékesítési joga a műsorszolgáltatási jogosultság teljes időtartamára továbbra is az econet.hu többségi tulajdonában marad.
Az országos kereskedelmi rádiót üzemeltető társaság vevője az FM1 Friends Kft., amelynek tulajdonosai magyar magánszemélyek: Székely Gábor (95 százalék) és Horváth László (5 százalék). Az FM1 Zrt. vezérigazgatói feladatait a jövőben Székely Gábor látja el. Az econet.hu közölte továbbá, hogy a válságban is növekvő online piacon a társaság továbbra is keresi az akvizíciós lehetőségeket, illetve kiemelten kezeli offline tartalmainak digitalizált megjelenítését, amelynek előkészítése az átalakuló olvasói szokásokat figyelembe véve már megkezdődött.