4+1 gyakori tévhit a kgfb-ről

Magyarországon folyamatosan nő a forgalomba helyezett járművek száma, ami elsősorban a személyautók bővülésének köszönhető. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból kiderül, hogy 2016-hoz képest 2022-ben közel 25 százalékkal több autó közlekedett az utakon, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legfrissebb adatai szerint pedig közel hatmillió élő kötelező gépjármű felelősség-biztosítási (kgfb) szerződés van hazánkban. Bár az autótulajdonosok egyre tájékozottabbak, a kgfb-vel kapcsolatban még mindig sok a tévhit. A leggyakoribb tévhiteket gyűjtötte most össze az Allianz biztosító.

4+1 gyakori tévhit a kgfb-ről

1. A kgfb csak a másik vétlen autóst védi

A kötelező gépjármű-felelősség biztosítási szerződést minden gépjármű tulajdonosnak, illetve magyarországi telephelyű üzembentartójának kötelező megkötnie és azt rendszeresen fizetnie, hogy ha a gépjárművel egy másik autósnak kárt vagy személyi sérülést okoz, az biztosan kifizetésre kerüljön. Az Allianz tapasztalatai szerint a leggyakoribb kgfb káresemények közé tartoznak a nem megfelelő követési távolság megválasztásából adódó, ún. „utoléréses” ütközések, az elsőbbség adás hiányából, valamint a szabálytalan sávváltásból adódó karambolok, továbbá a figyelmetlen tolatás vagy parkolás miatti balesetek. Talán kevesen tudják, hogy bárkárokozóként a saját kárunkra nem nyújt védelmet a kgfb, vétlen utasaink személyi sérülésére és személyes használati tárgyaira viszont igen. Ezen felül léteznek a kgfb szerződésekhez kapcsolódó olyan extra szolgáltatások, amelyek alapján a biztosított mint károkozó és az utasai számára is kártérítés jár személyi sérülés esetén, vagy amelyek segítséget nyújtanak baleset vagy járműmeghibásodás esetén.

2. Nincs különbség gfb és gfb között, ezért elég csak az ár alapján dönteni

A kgfb kiválasztásakor az autótulajdonosok jórésze még mindig a legolcsóbb ajánlat mellett dönt, mivel azt gondolják, őket úgysem védi ez a járműbiztosítás. Az első pontban azonban már láthattuk, hogy ez nem teljesen így van. Mivel a kgfb nem kizárólag a másik fél kárára nyújt fedezetet, de adott esetben saját utasaink számára is védelmet biztosít, érdemes utánanéznünk, hogy a kiválasztott biztosító milyen megbízható háttérrel rendelkezik és milyen szolgáltatást biztosít, milyen kárrendezési szolgáltatást nyújt, milyen határidőket vállal, milyen kárrendezési hálózattal rendelkezik és milyen lehetőségek vannak a kár bejelentésére, nyomon követésére. 

Ráadásul kgfb és kgfb között is van különbség, ezért is fontos, hogy ne egy kötelező minimum elvárásként tekintsünk erre a biztosításra, hiszen a legolcsóbb opció nem feltétlenül nyújt kellő védelmet. A különböző biztosítók kgfb kínálata többek között pont abban térhet el egymástól, hogy tartalmaz-e bármilyen kiegészítő, extra szolgáltatást  vagy külön kell fizetni ezekért.

„Ezek az extra szolgátatások lehetővé teszik, hogy a kgfb saját magunk számára is segítséget nyújtson. A már említett, közlekedési baleset fedezettel például a biztosító abban az esetben is fizet, ha a vezető vagy utasai, illetve kísérői szendvednek sérülést, a jogi segítségnyújtás szolgáltatás akkor nyújt segítséget, ha a közlekedési baleset miatt vagy az adásvételi szerződéssel kapcsolatban jogi tanácsra van szükségünk, az assistance szolgáltatás keretében pedig baleset vagy járműmeghibásodás esetén a biztosító megszervezi a jármű helyszíni javítását, vagy ha ez nem lehetséges, az autó és az utasok elszállítását” – teszi hozzá Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. gépjármű-biztosítási termék- és portfóliómenedzsment osztályának vezetője. „Az Allianznál már az alap kgfb csomag is díjmentesen biztosítja ezeket a szolgáltatásokat, melyek egyre növekvő népszerűségét az is mutatja, hogy a tavalyi évben közel 5600 assistance hívást fogadtunk, idén júliusig pedig már ennél is többet”.

3. Minden biztosító ugyanazokat a kedvezményeket kínálja

A legjobb ajánlat megtalálásához nézzünk alaposan utána, mit és hogyan fedeznek az egyes kötelező gépjármű-biztosítások és milyen szolgáltatások járnak hozzájuk. Fontos, hogy ne csak mintaszámítások alapján tájékozódjunk a díjakról, hanem személyre szabottan kalkuláljuk ki az összeget. A kgfb árat általánosan befolyásoló tényezőkön túl, mint például hogy mennyivel növekedtek a kárkifizetések, a díjat befolyásolják a gépjármű műszaki adatai, de szempont az üzemben tartó életkora, a balesetmentes közlekedéssel eltöltött éveinek száma, a jogosítvány megszerzése óta eltelt idő, valamint az is, hogy jellemzően milyen településen használják a járművet. A legjobb ár eléréséhez a biztosítók által önállóan meghatározott kedvezményeket is igénybe vehetik mind az új, mind a meglévő ügyfelek.

„Ilyen árcsökkentő tétel lehet, ha online kötjük meg a szerződést elektronikus fizetési módot és kommunikációt választva, amelyhez további kedvezményt kapunk, ha éves díjfizetési gyakorisággal rendezzük a díjat, illetve nálunk például azért is díjkedvezmény jár, ha valaki megnézi a tudatos járművezetésről szóló videónkat. Az együttkötési kedvezményekkel is érdemes tisztában lenni, vagyis, ha a kgfb megkötésekor rendelkezünk például bizonyos – a díjtarifában meghatározott - casco vagy lakásbiztosítási csomagokkal, akkor is lefaraghatunk a díjból. Ezenkívül az élő szerződéssel rendelkező ügyfelek a biztosítási évfordulókor egyes – a díjértesítőben megjelölt – adatok frissítésével is csökkenthetik a következő biztosítási időszakra kalkulált díjat, amit online és személyesen is elintézhetnek” – magyarázza a szakértő.

4. Ha van kgfb, nem érdemes cascót kötni

Az autótulajdonosok egyre gyakrabban tapasztalják, hogy az infláció, valamint az alkatrész- és nyersanyaghiány miatt egyre többe kerül az autók fenntartása. A KSH statisztikái szerint 2023. augusztusában a fogyasztói árindex a járműalkatrészek esetén 15,1 százalék, a járműjavítás, -karbantartás esetén pedig 19,4 százalék volt. A kgfb önmagában nem fedez minden kárt baleset bekövetkezésekor, ezért akkor járunk a legjobban, ha kiegészítő vagy casco biztosítással is bebiztosítjuk magunkat. Ezek nélkül ugyanis egy-egy ilyen káresemény hatalmas összeggel növelheti tovább az anyagi terheinket.

„Jó példa erre az őszi fokozott vadveszély miatt a vaddal történő ütközés, amely során a károk átlagos értéke akár a milliós nagyságrendet is elérheti. Ezt a kgfb nem fedezi, viszont az állattal való ütközés fedezetet is tartalmazó gépjármű-biztosítás, vagy a töréskárra is kiterjedő, teljes körű casco szerződés már igen. Kiemelten fontos tehát, hogy a magas autófenntartási költségek ellenére ne a gépjármű-biztosítás díján spóroljunk, hanem a lehető legátfogóbb védelemre törekedjünk” – hangsúlyozza Töreky Gábor. 

A gépjármű-biztosítást nemcsak egyszerűbb és olcsóbb, hanem célszerűbb is például cascóval együtt kötni, hiszen így egyedi igények szerint választhatók ki a megfelelő casco fedezetek, amelyek teljesebb körű védelmet nyújtanak. A két szerződést online, egy kalkulációval meg lehet kötni és így egy szerződésben, azonos díjfizetési móddal és gyakorisággal, azonos évfordulóval könnyebben lehet kezelni a járműbiztosítást.

+1. Magunknál kell tartani a befizetési bizonylatot

Bár egy jogszabály változás miatt már évek óta nem kötelező, a D.A.S. Jogvédelmi Biztosító szerint sokan még mindig azt hiszik, hogy a kötelező biztosítás befizetését igazoló feladóvevényt vagy más típusú igazolást, például banki bizonylatot magunknál kell tartani, mert egy közúti ellenőrzés során a rendőr elkérheti tőlünk. Ma már azonban a rendőrség elektronikusan, a központi nyilvántartásból kérdezi le, hogy az adott gépjármű rendelkezik-e érvényes és hatályos kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással.

Bitcoin árfolyam előrejelzés 2030-ig: 500 ezer vagy 1 millió dollár? A BTC jövője intézményi szemmel

A Bitcoin ismét fordulóponthoz érkezett: az árfolyam 2025 végén 90 ezer dollár körül stabilizálódott, miután októberben 126 ezer dolláros csúcsot ért el. A piac most egyetlen kérdésre fókuszál: elérheti-e a Bitcoin az 500 ezer vagy akár az 1 millió dolláros szintet 2030-ra?
2025. 12. 14. 13:00
Megosztás:

Brazília legnagyobb magánbankja Bitcoin-t ajánl: Miért javasol az Itaú Unibanco 3%-os BTC-kitettséget?

Az Itaú Unibanco, Latin-Amerika legnagyobb magántulajdonban lévő bankja merész, de átgondolt ajánlással rukkolt elő: ügyfeleinek azt tanácsolja, hogy 2026-ra portfóliójuk akár 3%-át is fektessék Bitcoinba.
2025. 12. 14. 11:00
Megosztás:

Soha nem látott egészségügyi kockázatfelmérési program indul Gödöllőn

Soha nem látott egészségügyi kockázatfelmérési program indul Gödöllőn és vonzáskörzetében - közölte a kulturális és innovációs miniszter szombaton a Pest vármegyei városban.
2025. 12. 14. 09:00
Megosztás:

Első alkalommal rendeztek jégvirágkarnevált Debrecenben

Első alkalommal rendeztek jégvirágkarnevált Debrecenben szombaton: az augusztusi hagyományos virágkarnevál téli kistestvéreként megtartott fesztiválra több ezren gyűltek össze a cívisváros központjába.
2025. 12. 14. 08:00
Megosztás:

Rekord részvétellel rendeztek Mikulás-ünnepséget Londonban angliai magyar gyerekeknek

Rekord részvétellel rendeztek szombaton Londonban karácsonyváró Mikulás-ünnepséget Angliában élő magyar gyerekeknek.
2025. 12. 14. 07:00
Megosztás:

Jövőre már 116 millió elektromos jármű közlekedik világszerte

A jövő év végéig már mintegy 116 millió elektromos jármű (EV) - személy- és teherautó, busz és furgon - közlekedik a világ útjain - áll a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült jelentésben.
2025. 12. 14. 06:00
Megosztás:

Szolgálatba lépett az újonnan létrehozott csendőrség Szlovákiában

Szlovákia több városában egyidejűleg léptek szolgálatba péntek éjjel a több évtizednyi szünet után ismét létrehozott csendőrség első járőrei - jelentették szlovák médiaforrások.
2025. 12. 14. 05:00
Megosztás:

Újabb célzott támogatáshoz jutnak a szarvasmarhatartók

Az Agrárminisztérium (AM) az idei, kihívásokkal teli évben is kiemelt stratégiai ágazatként kezeli az állattenyésztést. Ezért a szarvasmarha-ágazat csaknem 6 ezer gazdálkodója számára tette lehetővé, hogy összesen 3,8 milliárd forintnyi hazai forrásból nyújtott támogatáshoz jusson, amely jelentősen hozzájárul a termelők jövedelembiztonságához – jelentette be Nagy István agrárminiszter a szaktráca szombati közleménye szerint.
2025. 12. 14. 04:00
Megosztás:

Hullámzó az építőipar teljesítménye

Az építőipar októberben folytatta az egész évre jellemző hullámzó teljesítményt: a termelés volumene éves összevetésben 9,7%-kal nőtt, ugyanakkor havi alapon 1,9%-kal csökkent. A kedvező éves adat egyrészt az előző évi alacsony bázisnak, másrészt az egyéb építmények – jellemzően állami fejlesztések – körében tapasztalt bővülésnek köszönhető. Pozitívum, hogy az október végi szerződésállomány volumene 50%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. Az év első tíz hónapjában a termelés 2,5%-kal felülmúlta a 2024 azonos időszakát, így az ágazat várhatóan pozitív tartományban zárja az évet. Lassú, de fokozatos élénkülésre lehet számítani az ágazatban jövőre. A kilátásokat támogatja, hogy az állami megrendelések várhatóan emelkednek a következő időszakban, emellett az építőipart mind a felújítási piacon keresztül, mind az új építésű lakás-fejlesztéseken keresztül tudja támogatni az Otthon Start Program és az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv építőipart és lakáspiacot érintő további intézkedései. Azonban a kilátások szempontjából az uniós források akadozása és a gazdasági szereplők borús jövőképe miatti kapacitás bővítések visszafogása még mindig lassító tényező.
2025. 12. 14. 03:00
Megosztás:

Vége a gáz- és a fatüzelésnek Magyarországon - ez jön helyette

A hagyományos energiahordozók egyre drágábbá válása, valamint az általuk okozott környezeti terhelés következtében mind erőteljesebb az érdeklődés a megújuló energiaforrásokra épülő, korszerű és intelligensen szabályozott hűtési és fűtési megoldások iránt.
2025. 12. 14. 02:00
Megosztás:

Elfogadták a törvényt! Nyugdíjkorhatár Magyarországon 2026-tól

A magyar nyugdíjrendszerrel kapcsolatban az egyik leggyakoribb kérdés, hogy mikortól lehet nyugdíjba menni, és várható-e változás a közeljövőben. Az elmúlt években több lépcsőben emelkedett a nyugdíjkorhatár, ezért sokakat érint, hogy 2026-tól módosul-e a szabályozás, illetve kinek mit jelent mindez a gyakorlatban.
2025. 12. 14. 01:00
Megosztás:

Zöld utat kapott a Circle kriptobankja – de vételre elég ez?

Fontos mérföldkőhöz érkezett a kriptoszektor: az amerikai pénzügyi felügyelet (OCC) feltételes engedélyt adott a Circle Internet Groupnak és a Ripple-nek nemzeti trust bank létrehozására, miközben a Paxos, a BitGo és a Fidelity Digital Assets meglévő engedélyeit is szövetségi szintre emelte. Ez az öt jóváhagyás egyértelműen jelzi, hogy a digitális eszközökkel foglalkozó vállalatok egyre szorosabban integrálódnak az amerikai bankrendszerbe, immár egységes, szövetségi felügyelet alatt.
2025. 12. 14. 00:05
Megosztás:

Az XRP megtorpan a 2,05 dolláros szint közelében, miközben a Digitap ($TAP) Visa-megállapodása a 2026-os év legjobb szabályozásbarát kriptós előértékesítésévé teszi

A Federal Reserve legutóbbi, 25 bázispontos kamatcsökkentése rövid időre javította a piaci hangulatot, azonban a frissített „dot plot” azt jelezte, hogy az infláció várhatóan 2028-ig a célérték felett marad – ez a fordulat azonnali visszahúzódásokat idézett elő a főbb altcoinok körében.
2025. 12. 13. 23:00
Megosztás:

Ágazatok Második hónapja erősödik az ipar

Az év utolsó negyedévének kezdetén a hazai ipar erősödést mutat, és immár második hónapja tart a növekedés. Októberben az ipari termelés volumene 0,5%-kal meghaladta az előző havit. Ugyanakkor az összkép továbbra sem kedvező, mivel éves összevetésben 2,7%-os visszaesés látható. A feldolgozóipari alágak döntő többségében visszaesett a termelés, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása és a gép, gépi berendezés gyártása kivételével. A gyenge teljesítmény elsődleges oka a gyenge külső kereslet, ami ráadásul a legnagyobb alágazatokat, a járműgyártást, illetve a villamos berendezés gyártást (akkumulátor-gyártás) kiemelten érinti. Emellett a geopolitikai feszültségek, a vámháború és a gyenge nemzetközi konjunktúra mind rányomta a bélyegét az ágazatra. Az ágazat még messze van a korábbi lendület visszanyerésétől, ugyanakkor az elmúlt hetekben megjelent néhány kedvező fejlemény, amelyek támogatást nyújthatnak a kilábaláshoz. Ezzel szemben a német gazdaság várható élénkülésével kapcsolatos kilátások sajnos tovább romlanak. Remélhetőleg a magyar ipar olyan szegmensekben fog erősödni, amelyek versenyképes termékeket állítanak elő, és az elektromobilitásra épülnek – például a CATL és a BYD gyártási kapacitásainak indulása 2026-ban. Összességében viszont arra számítunk, hogy 2025-ben az ipar teljesítménye várhatóan éves átlagban még visszaesik.
2025. 12. 13. 22:00
Megosztás:

Ezekkel a számokkal nyerhettél az ötös lottón!

A televízióban közvetített számsorsoláson az alábbi nyerőszámokat húzták ki szombaton az ötös lottón:
2025. 12. 13. 21:00
Megosztás:

Az Ethereum a 3 100 dolláros ellenállással küzd, miközben a Digitap ($TAP) egyre magasabbra tör – a 2026-os év legjobb kriptója lehet

Az Ethereum meglepően erőteljesen reagált a hónap eleji FED-ülésre: az ETH árfolyama 3 000 dollár alatti szintről 3 300 dollár fölé emelkedett, mielőtt visszahúzódott a 3 100 dolláros tartományba. Ez a visszahúzódás összhangban áll a medvepiac általános ritmusával, ahol a rövid árfolyamemelkedéseket gyakran nagy lehűlések követik, ahogy a likviditás csökken.
2025. 12. 13. 20:00
Megosztás:

MÁV: jön az éves ország- és vármegyebérlet december közepétől

Vasárnap, december 14-én lép életbe a MÁV-csoport 2025/2026-os menetrendje, december közepétől vásárolható az éves ország- és vármegyebérlet az új MÁVPlusz alkalmazásban, az applikáción keresztül péntektől mindenki számára elérhető a 15 százalékos okoskedvezmény a jegyekre - közölte a MÁV szombaton az MTI-vel.
2025. 12. 13. 19:00
Megosztás:

Az Európai Unió tartósan befagyasztja az orosz állami vagyont

Az uniós tagállamok kormányait tömörítő Tanács úgy döntött, hogy meghatározatlan időre megtiltja az EU területén befagyasztott, az Orosz Központi Bankhoz tartozó eszközök Oroszországba történő visszautalását - közölte a testület pénteken.
2025. 12. 13. 18:00
Megosztás:

Valamikor mostanában áll munkába a százezredik tisztán elektromos gépkocsi

Valamikor mostanában áll munkába a százezredik tisztán elektromos gépkocsi, a teljes klímabarát flotta a múlt hónap végére 98 660 darabot számlált, decemberben kevesebb mint 1400 gépjárműnek kell zöld rendszámot kapnia ahhoz, hogy még idén százezer fölé nőjön az állomány - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) szombaton facebook jegyzésében.
2025. 12. 13. 17:00
Megosztás:

Stratégiai partnerséget kötött a GLS és a DPD a rugalmasabb csomagátvétel érdekében

A rugalmasabb csomagátvétel érdekében a GLS Hungary és a DPD Hungary stratégiai partnerséget kötött, ennek köszönhetően Magyarországon a DPD-csomagok a GLS-automaták jelentős részéből is átvehetők lesznek - olvasható a két társaság közös, az MTI-nek eljutatott közleményében.
2025. 12. 13. 16:00
Megosztás: