A startupok harmada külföldi terjeszkedésre készül
A magyar startupok sikeresek és optimisták, amit az is alátámaszt, hogy a többségüket nem érintette negatívan a koronavírus járvány és idén is növekedést várnak. Ez volt az egyik, kevésbé meglepetésszerű megállapítása annak a felmérésnek, amely 232 startup bevonásával készült a Startup Hungary vezetésével, a Microsoft támogatásával. A Medtech piacon tevékenykedő cégek több, mint kétharmada (69%) olyan optimista, hogy várakozásuk szerint a járványhelyzet egyenesen kedvezni fog nekik 2021-ben.
A felmérés megerősítette az egyik ismert feltételezést a hazai startupokkal kapcsolatban: tényleg a magas hozzáadott értéket képviselő technológiai szektorban, leginkább a B2B SaaS piacon tevékenykednek – szemben közép-európai társaikkal, amelyek nagyobb arányban vannak jelen a B2C piacon. A magyarok az AI, a Big Data, a Fintech, az Analytics/BI, IoT és a Medtech piaci szegmenseket célozták meg. Több mint 60 százalékuk építi az üzleti modelljét a technológiai innovációra, ugyancsak ilyen arányban fejlesztenek mobil vagy webes alkalmazásokat és több mint a felük (57%) a szolgáltatásai, termékei előfizetéseiből szerzi a bevételeit.
A várakozásokkal ellentétben a magyar startupok vezetői nem fiatalok: 80 százalékuk 30 év feletti, közel felük pedig már a negyvenes éveit tapossa. Többnyire jól képzett, világot látott férfiak, nők az esetek 29 százalékában szerepelnek társalapítóként a cégekben.