A válság inkább szélesedik, mint csökken
Hozzátette, ebben a helyzetben nemcsak a kormányoknak, hanem a vállalatoknak is fontos szerep jut a válságból való kitörésben, s ezért is lényeges, hogy milyen lépéseket tesznek a növekedés érdekében. Az ügyvezető elmondta, hogy a válság kirobbanása után először a legkontrollálhatóbb oldalt nézték a cégek, s a költségek csökkentését tűzték ki célul. Leállították például a beruházásokat, a beszerzések jó részét, és vártak. Az elhúzódó válság miatt azonban a kivárás átcsapott pesszimizmusba, leépítésekbe, cégrészek eladásába, illetve azok a cégek, amelyek kevésbé voltak felkészülve, csődbe mentek.
Az ügyvezető elmondta, azoknak a cégeknek, amelyek még működnek, a túlélés mellett meg kell találniuk a növekedési lehetőségeket is ahhoz, hogy továbbra is fennmaradhassanak. Bacsó Tibor, a magyar gazdaság jövőjéről elmondta, nagy a bizonytalanság. Ugyanakkor hivatalból optimista, bízik abban, hogy a "hajunknál fogva ki tudjuk magunkat húzni" a válságból, mert külső segítségre már nemigen számíthatunk. Az eseményen Burián-Kozma Gábor, a cég tanácsadási üzletág-igazgatója bemutatta az Accenture pénzügyi szervezetekre vonatkozó tanulmányát.
Kifejtette, hogy ezek a szervezetek 2008 óta folyamatosan a változások kereszttüzében állnak, és tökéletesre fejlesztett védekező politikát folytatnak. Most azonban eljött az idő, hogy felkészüljenek a jövő kihívásaira és megalapozzák a növekedési lehetőségeiket a különböző piacokon és országrészekben. A kutatás szerint a felsővezetők 46, valamint a pénzügyi igazgatók 38 százaléka hangsúlyozta, hogy a következő években a pénzügyi szervezetek prioritásai között kellene szerepelnie a növekedés-orientált tevékenységeknek, így például a piaci terjeszkedés támogatásának.
Mindeközben a jellemző cél évek óta a működési költségek csökkentése. A pénzügyi igazgatók 41 százaléka állította, hogy a legjobb stratégia a költség visszaszorítási és a növekedési aktivitási mix lenne. A tanulmány szerint a vállalatok a legnagyobb költséghatékonyságot bizonyítottan az outsourcing (erőforrás-kihelyezés) igénybevételével érhetik el, mivel így a belső képességeik leghatékonyabb kihasználásával fókuszálhatnak alaptevékenységükre.
A lehetséges megtakarítás - függően a tevékenység típusától, a feladatok és helyszínek számosságától, illetve a meglévő hatékonyság szintjétől - meghaladhatja a 40 százalékot. Az Accenture szerint a legfontosabb az, hogy a cégek megértsék, a kiszervezés nem csupán a költségek csökkentésében segít, hanem az üzleti célok megvalósításában is. Az Accenture 236 ezer fős alkalmazotti létszámmal segíti ügyfeleit a világ több mint 120 országában. A cég 25,5 milliárd dollár nettó árbevételt ért el az augusztus végén zárult pénzügyi évben.