Átvernek? Tojunk rá...
Az Európai Unió támogatásával végzett kutatásban 1.091 fogyasztót kérdeztek meg a leginkább érzékelt fogyasztóvédelmi problémákról, a leggyakrabban alkalmazott megoldásokról 2010 márciusában. A felmérés szerint a lakásfenntartás során a válaszolók 10 százaléka, míg az élelmiszervásárlással kapcsolatban 14 százaléka számolt be arról, hogy fogyasztói jogai sérültek az elmúlt egy-két évben.
A válaszadók 56 százaléka találkozott lejárt szavatosságú termékkel, 18 százalék a rossz minőségű árut kifogásolta, 10 százalék szerint nem megfelelően tüntették fel az árakat. A felmérésből kiderült az is, hogy fogyasztói jogsérelem esetén a panaszosok kevesebb mint ötöde fordult volna fogyasztóvédelmi hatósághoz, és még az öntudatosabb fogyasztók esetében is az érdekvédelemmel kapcsolatos ismeretek szintje alacsony.
A megkérdezettek 86 százaléka nem ismert egyetlen fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezetet sem, és akik állításuk szerint ismernek ilyet, azok is gyakran állami, önkormányzati hivatalt, intézményt soroltak a civil szférába.