Az OrangeWays lett a befutó Baján
A döntést jelentős többséggel hozta meg a képviselőtestület. Az összesen 10 darab saját busszal induló szolgáltatás keretében a busztársaság új járatok indításával igyekszik hatékonyabban bevonni a város vérkeringésébe ma még jórészt ellátatlan városrészeket – lakótelepeket, temetőket –, emellett éjszakai járat indítására is készül.
A működését 2007 novemberében megkezdő OrangeWays elsősorban az egyedülálló, légitársaságokéhoz hasonló szolgáltatási struktúrájú nemzetközi autóbuszjáratairól ismert a hazai piacon.
A jelenleg 64 buszt üzemeltető társaság ugyanakkor már most aktív szerepet játszik a helyi és belföldi közlekedésben is. Miközben a határokon túl Szarajevó tömegközlekedésének üzemeltetésére nyert el megbízást, itthon több Volán-társaság (elsőként a Gemenc Volán) alvállalkozójaként növeli folyamatosan járatai számát.
„Örömmel tölt el, hogy sikerült a bajai városvezetést meggyőznünk: ahhoz, hogy a város tömegközlekedése hatékonyabb legyen, a rendszer alapos átalakítására van szükség. – értékelte a döntést Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója. – Annak érdekében, hogy minél több utast kapcsoljunk be a rendszeres közösségi közlekedésbe, nem csupán a járatok bővítését, hanem többek között a jegyértékesítés rendszerének korszerűsítését is kulcskérdésnek tartjuk. Reméljük, hogy a bevezetésre kerülő újdonságokat a bajai utazóközönség néhány hónapon belül elégedetten igazolja vissza.”
A tenderen az Orangeways mellett a Bács Volán, illetve a VT-Transman indult. A jelenlegi pályázatot egy éves időszakra írta ki az önkormányzat, amely a tapasztalatok alapján ezt követően várhatóan hosszabb időszakra versenyezteti majd meg a szolgáltatókat.