Az autósok közel harmada válthat kötelezőt a hónap végéig
A kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány első hetében csaknem 60 ezren váltottak kötelező biztosítást a netrisk.hu biztosítási portálon; ez a szám megegyezik a tavaly azonos időszakival - közölte a netrisk.hu az MTI-vel. A közleményben hangsúlyozzák, hogy annak ellenére sem csökkent az első hétben biztosítót váltók száma, hogy az elmúlt egy évben csaknem 600 ezer autós került ki a kötelező kampányból.
A netrisk összesítése szerint a kampány legnagyobb vesztese eddig az Allianz, legnagyobb nyertese pedig az Uniqa Biztosító. A netrisk.hu emlékeztet, hogy a tavalyi kampány akkor rekordszámú, 360 ezer átszerződést hozott, és becslésük szerint az érintett autósok közel harmada válthat a hónap végéig. Az első hét statisztikája alapján a vesztett és nyert ügyfelek számát együtt nézve az Allianz áll legrosszabbul. Nagyjából háromszor annyi autós mondja fel itt kötelező biztosítását, mint ahányan ide szerződnek más biztosítótól.
A második legnagyobb vesztes a K&H, a harmadik az MKB Biztosító - áll a közleményben. A nyertesek rangsorában az Uniqa Biztosítóé az elsőség, amely hatszor annyi új ügyfelet szerez, mint ahányat veszít. A második a Wabard, a harmadik a Genertel. Ezen a három társaságon kívül a Groupama Garanciának, KÖBE-nek és a Posta Biztosítónak pozitív a mérlege, a többi biztosítótársaság több ügyfelet veszít az online átszerződések során, mint ahányat nyer - derül ki a közleményből.
A PBA PRAEVENTIO Biztosítási Alkusz Kft. - amely a 200.000 ügyféllel a második legnagyobb biztosításközvetítő - csütörtöki közleményében kiemeli, hogy első két heti tapasztalatai alapján a tavalyi szintet még nem haladta meg időarányosan a kgfb-kampány iránti érdeklődés. A cég hozzáfűzi, hogy miközben az árak a várakozásokat is meghaladó mértékben estek, és a bevezetni tervezett baleseti adó miatt is elemi érdeke az autósoknak, hogy új és olcsó kgfb-t keressenek, számos bizonytalansági tényező hátráltatja őket abban, hogy el merjék kötelezni magukat már most valamelyik biztosító terméke mellett. Magas az aránya a PBA.hu tapasztalatai szerint az internetes kalkulációt a kötés előtt félbehagyóknak.
Van, aki már az adatai bevitele, és az autó összes paraméterének megadása után szembesül azzal, hogy nincs megbízható adata arról, hogy mennyi lesz jövő évben a bónusz-málusz fokozata. Az ajánlatkérést félbehagyók között sokan vannak azok, akik elbizonytalanodnak a kedvezményre jogosító feltételek hosszú listáján, vagy azért mert soknak találják, vagy azért, mert nem tudnak magabiztosan nyilatkozni bizonyos kérdésekről. A közlemény szerint "paradox módon" a tavalyinál is sokkal alacsonyabb árszintek is erősítik a bizonytalanságot, csökkentve a kötési hajlandóságot: "Éveken át kampányüzenet volt, hogy ennél már nincsen lejjebb, ennél olcsóbban nem lehet kgfb-t szolgáltatni, és ez most megbosszulja magát" - idézi a közlemény Vass Gábort, a PBA ügyvezetőjét. (MTI)