Az import elnyomja a hazai bútoripart
Az elnök azt pontosan nem tudta megmondani, hogy mekkora a magyar piacon a magyar gyártók részesedése, de szerinte a "lehetségesnél és kívánatosnál lényegesen kisebb mértékű", mert a multinacionális cégek elsősorban import termékeket forgalmaznak.
Az MBIK elnöke kitért arra, hogy a magyar bútorgyártóknak is meg kell küzdeniük az egyre nehezedő gazdasági körülményekkel. Példaként említette, hogy a vállalkozások nemcsak nehezen jutnak hitelhez, hanem drágán is. Annak érdekében, hogy a magyar bútoripari vállalkozások helyzetén javítani lehessen a Magyar Bútoripari Innovációs Központban kidolgoztak egy, a gazdasági válság hatásait enyhítő cselekvési programot. Ennek részeként központi áruforgalmi, árukezelési és finanszírozási rendszert kívánnak létre hozni. Emellett kiépítik a korszerű informatikai, vevőszolgálati és fogyasztóvédelmi infrastruktúra hálózatot is.
Továbbá az eddiginél nagyobb hangsúlyt helyeznek a munkaerőképzésre a tapasztalatokkal rendelkező szakképzett emberek foglalkoztatására, valamint erősíteni szeretnék a bútoripari lobbi-tevékenységet is. Almási Ákos, a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Zrt. üzleti koordinációs igazgatóságának ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: az MFB a kis- és középvállalkozások finanszírozási gondjainak megoldására kedvezményes hitelkonstrukciókat kínál. A hosszú lejáratú hitelekre árfolyam garanciát vállal a pénzintézet. Így a cég forintban kapja a kölcsönt, de 5 százalék körüli euró alapú kamattal.