Bitang jó negyedévről számolt be a UPS
A korrekció nélküli egy részvényre jutó higított nyereség 1,11$-ra emelkedett, ez 48 százalékkal több mint az előző év azonos negyedévének 0,75$-os eredménye. A negyedév során a UPS 32 millió dolláros adózás utáni hasznot könyvelhetett el bizonyos, nem a fő üzleti tevékenységet érintő ingatlanjainak értékesítését követően.
A vállalat 3,9 milliárd csomagot szállított ki a 2010-es év során, ami napi 15,6 millió csomagot jelent átlagosan. A bevételek 9,4%-kal növekedtek, egészen 49,5 milliárd dollárra. A korrigált üzemi nyereség 47%-kal 5,8 milliárd dollárig szárnyalt, az “International” valamint a “Supply Chain & Freight” szegmensek 1,9 milliárd, illetve 577 millió dolláros rekorderedményével. A korrekció nélküli éves üzemi nyereség elérte az 5,9 milliárd dollárt, ami 55%-os emelkedést jelent. A korrigált higított részvényenkénti nyereség 54%-kal 3,56 dollárra, a korrekció nélküli nyereség 63%-kal 3,48 dollárra nőtt.
“UPS ismét kivételes jövedelemnövekedést mutatott, kihasználva hálózatában rejlő erejét, amely megoldást képes nyújtani ügyfeleik számára” fogalmazott Scott Davis a UPS elnök-vezérigazgatója. „Bizakodó vagyok a 2011-es év lehetőségeit tekintve, ahogy a UPS folytatja terjeszkedését a feltörekvő piacokon, demonstrálva a világot behálózó logisztikai kapacitásainak erejét”
A 2011-es várakozásokat tekintve, a UPS 4,12-4,35 dollár közötti éves előjelzést adott meg a részvényenkénti hígított nyereségre, amely 16-22%-os növekedést jelent a 2010-es eredményekhez képest. Ez a teljesítmény meghaladná a 2007-ben elért jövedelmi csúcsot.
A 2010 december 31-vel záruló három hónapos időszak alatt a UPS 1.1 milliárd csomagot szállított, ami 3,9%-os növekedést jelent. A korrigált üzemi árrés 290 bázisponttal bővülve 13,1%-ra emelkedett. A jelentett árrés 13,5% volt.
Az ünnepi időszak során a globális volumen 5 nap folyamán is meghaladta a 24 milliós csomagszámot, míg egy nap a 25 milliót is túlszárnyalta. Az ünnepi időszak folyamán a UPS összesen több mint 440 millió csomagot szállított ki, részben köszönhetően az erős online kiskereskedelmi forgalomnak.
Az üzemi nyereség 37%-kal 1,04 milliárd dollárra nőtt 7%-os bevétel-növekedés mellett. A 280 bázispontos árrés emelkedés, a megnövekedett hozamoknak, a jobban racionalizált tevékenységnek és a volumen-növekedésnek volt köszönhető.
Készpénzállomány
A december 31-vel záruló évben a tervezett nyugdíj és egyéb járulék csomagok kapcsán a negyedik negyedévben befizetett 2 milliárd USD ellenére, a UPS 3,1 milliárd szabad készpénzállományt generált.
Ezen felül a vállalat:
- 1,4 milliárd dollárt fordított beruházási kiadásokra,
- osztalékként kifizetett 1,8 milliárd dollárt,
- 12,4 millió részvényt vásárolt vissza 800 millió dollár értékben.
Az üzemi nyereség 37%-kal 1,04 milliárd dollárra nőtt 7%-os bevétel-növekedés mellett. A 280 bázispontos árrés emelkedés, a megnövekedett hozamoknak, a jobban racionalizált tevékenységnek és a volumen-növekedésnek volt köszönhető.
A darabonkénti bevétel 3,5%-kal emelkedett, mely elsősorban az alapárak emelkedésének és a magasabb üzemanyag-pótdíjnak tudható be. Az átlagos napi csomagforgalom 1,7%-kal emelkedett a negyedév alatt, köszönhetően a Next Day Air® and Ground szolgáltatások növekedésének.
Az új UPS Smart Pickupsm szolgáltatás kapcsán a vállalat erős, pozitív visszajelzést kapott az amerikai ügyfelek részéről. A szolgáltatás azoknak az ügyfeleknek lett kialakítva, akik az előreütemezett csomagfeladás kényelmét választják, de nem indítanak mindennap csomagot. E high-tech szolgáltatásnak köszönhetően, mely egyike az új környezetbarát ajánlatainak, a UPS futárokat időben riasztják, amikor fel kell venni egy-egy csomagot.
A szegmens üzemi nyeresége 15%-kal 537 millió dollárra növekedett, ami a bevételben 9%-os fejlődést jelent. Az üzemi árrés 17,6%-ra emelkedett, a megnövekedett volumennek, a hozam fejlődésének és a kitűnő költséggazdálkodásnak köszönhetően.
A napi átlagos exportvolumen 8,7%-kal nőtt. A vállalat jelentős fejlődést tapasztalt a legnagyobb exportáló országokból, Kína több mint 30%-os eredményével az élen. Az európai export biztos teljesítményt nyújtott, Németországban két számjegyű nyereséggel.
2010-re a nemzetközi volumen 13,6%-kal emelkedett elérve a napi 2,3 milliós rekord csomagszámot. Az év során a UPS jelentősen bővítette globális hálózati kapacitását, kihasználva a piac nyújtotta lehetőségeket. Az Ázsiából kifelé irányuló légi szállítás például 40%-kal nőtt.
A negyedév során a UPS a gyorsan növekedő mobilfelhasználói piacot megcélzó technológiát fejlesztett. A népszerű UPS Mobile Apps alkalmazást és a mobilosok website-ját már elérhetővé tették a német, kanadai, egyesült királyság-béli, olasz és francia ügyfelek számára.
A korrigált üzemi nyereség 176 millió dollárra, több mint hatszorosára növekedett 13 % bevételnövekedés mellett. A szegmens korrigált üzemi árrése 630 bázisponttal 7,7 %-ra emelkedett, melyben az összes üzleti egység teljesítménye megmutatkozik.
A bruttó szállítási tömeg és a napi szállítások kétszámjegyű növekedésének valamint a jelentős hozambővülésnek köszönhetően a UPS Freight 23%-os bevétel növekedéssel lekörözte a piacot. A Forwarding and Logistics üzletág bevétele 10,1 %-kal 1,6 milliárd dollárra nőtt, ami elsősorban a Forwarding üzleti egység bevételmenedzsment kezdeményezéseinek köszönhető.
Az év végén a UPS nagyszabású bővítéseket jelentett be globális egyesült államok-béli, ázsiai, európai és kanadai egészségügyi létesítményhálózatában, hogy lépést tartson az egészségügyi üzlet rohamos fejlődésével. Ezeket az új létesítményeket kifejezetten a gyógyszerészeti, biotechnológiai és orvosi termékekkel foglalkozó vállalatok igényeinek megfelelően alakították ki.
Kilátások
"A negyedik negyedévi eredmények egy olyan évet jellemeznek, melyben UPS-esek maradéktalanul teljesítették kitűzött stratégiánkat” – mondta Kurt Kuehn, a UPS pénzügyi vezetője. “Miután lezártuk a 2010 könyveket és a 2011-es év felé fordulunk, elmondhatjuk, hogy a UPS egyértelműen a növekedés irányába pozícionálta magát"
"Az elmúlt két évben a UPS megtette a szükséges lépéseket, hogy átvészelje a gazdasági viharokat és még erősebben emelkedjen ki belőlük." - folytatta Kuehn. "Ebből eredően azt várjuk, hogy túlszárnyaljuk az előző jövedelmezőségi csúcsot, $4.12 - $4.35 közötti higított részvényenkénti nyereségi szinttel a 2011-es évben, amely 16-22%-os százalékos növekedés a korrigált 2010-es eredményekhez képest."
"A cash flow folyamatosan erős marad, amely megalapozza a növekvő hozamokat a részvényesek számára.” – tette hozzá Kuehn. “A tervek szerint 2011-ben jelentősen fokoznánk a részvény visszavásárlást, hozzávetőleg $2 milliárd értékben."