EST Média - továbbra sem fényes

2012. első három negyedévében az EST MEDIA Nyrt. konszolidált árbevétele 675 millió forint, míg konszolidált adózott vállalkozási eredménye -2.927 millió forint volt. Az egyszeri hatások (Sziget részesedés és nem média befektetések értékesítése) kiszűrésével a konszolidált adózott vállalkozási eredmény -306 millió forint volt, ami a 2011-es adatnál 450 millió forinttal kedvezőbb.

Az EST MEDIA Nyrt. (BÉT: ESTMEDIA) stratégiája szerint a Társaság fókuszterülete a média. A médiapiac fejlődésére elsősorban a teljes hirdetési piac volumenének alakulása hat, aki bármilyen platformon népszerű és hirdetési szempontból értékes terméket tud előállítani, az sikeres lehet, mindez szaktudás és piacismeret kérdése. A Társaság alapvető célja a médiatermékek eredményességének javítása, a növekedési lehetőségek megragadása mellett. Az EST MEDIA Nyrt. a magyar médiapiac egyik jelentős szereplőjeként ugyanakkor nem vonhatja ki magát az iparágra jellemző piaci környezet alól. A médiapiac, illetve az EST MEDIA portfóliója szempontjából meghatározó jelentőségű reklámpiac mérete mindenkor a belső fogyasztás függvénye.

 

A 2012. év első kilenc hónapjában a Társaság konszolidált árbevétele 675 millió forint volt. Ugyanakkor árbevételi szempontból az év utolsó három hónapja a legerősebb a Média Üzletág területén a reklámpiac historikus ciklikusságából adódóan.

 

A cégcsoport konszolidált üzemi szintű eredménye és az EBITDA-ja a 2011Q1-Q3-as adatokhoz képest 81, illetve 61 millió forinttal kevesebb, ami alapvetően az Anyavállalat első negyedévben egy pályázattal kapcsolatosan elszámolt költségeinek tudható be (a pályázati támogatás az IFRS előírások értelmében csak az EBITDA sor alatt jelenik meg). Ugyanakkor a konszolidált üzemi eredmény és az EBITDA a reorganizációnak köszönhetően elért költségcsökkentés miatt 2011Q2-Q3-ról 2012Q2-Q3-ra mintegy 21, illetve 32 millió forinttal nőtt.

 

A cégcsoport konszolidált adózott eredménye 2.171 millió forinttal kevesebb a 2011Q1-Q3-as adatnál. A változás a Sziget Kft-ben meglévő egyik részesedés, illetve a nem médiatevékenységhez kapcsolódó befektetések reorganizációs terv szerinti értékesítése kapcsán elszámolt értékvesztésnek tudható be. Ezen egyedi hatás kiszűrésével a konszolidált adózott eredmény 450 millió forintos javulást mutat.

 

A cégcsoportot terhelő nagyhitelek refinanszírozására tett eredménytelen erőfeszítések után a beszámolási időszakot követően értékesítésre került a Sziget Kft-ben meglévő 49 százalékos üzletrész. Ezzel egyidejűleg 2014. július 16-ig tartó vételi jog került alapításra az értékesített részesedésre. A vételi jog egyoldalú nyilatkozattal lesz gyakorolható, a vételár pedig mintegy 830 millió forintnak a vételi jog gyakorlásáig terjedő időszakra eső kamataival növelt összege lesz. Az EST MEDIA Nyrt. mindemellett 2 százalékos szavazati joggal rendelkező tulajdonosa maradt a Sziget Kft-nek, ezzel biztosítva a rálátást a cég ügyeire a vételi jog időtartamára.

 

A 49 százalékos Sziget részesedés értékesítésével az EST MEDIA cégcsoport Média Üzletágát, illetve annak egyes elemeit különféle zálogjogokkal és egyéb szokásos biztosítékokkal terhelő nagyhitelek megszűntek. A Média Üzletágnak így egyetlen nagyhitelezője maradt, az EST MEDIA Nyrt., amely a mintegy 2,8 milliárd forintnyi követelésével eddig is – akár az összeg, akár a nagyságrend tekintetében – magasan a média tevékenység és az event akvizíció legnagyobb finanszírozója volt. A reorganizáció zárószakaszában így kiemelt fontosságú a finanszírozások megszűnésével felszabaduló eszközök olyan új operatív struktúrába rendezése, amely egyaránt biztosítja majd a Média Üzletág termékeinek eredményes működését és az anyavállalat hitelezői érdekeinek védelmét.

 

A 2011Q1-Q3, a 2012Q1-Q3 és a 2012Q1-Q3 Sziget részesedés és nem média befektetések értékesítése hatásaitól szűrt IFRS szerint konszolidált, nem auditált gyorsjelentések főbb eredményadatainak az összehasonlítása

 

est média eredmény

 

A 2011-ben elindult reorganizáció lépései – elsősorban a veszteséges üzletágak leépítése – miatt a Társaság konszolidált árbevétele a 2012. I-III. negyedéves adatokhoz képest csökkent. A tendencia lassan megfordulni látszik: 2011Q3-ról 2012Q3-ra az árbevétel növekedést mutat, míg az üzemi eredmény és az EBITDA, valamint – a Sziget részesedés és nem média jellegű befektetések értékesítésének hatásait kiszűrve – az adózott vállalkozási eredmény szintén javult. A reorganizáció keretében 2011. III. negyedévben új tőke bevonására, hazai és nemzetközi akvizíciókra is sor került. Ez a megelőző évek üzemi veszteségeinek fedezésén túl a bizonyítottan sikeres program guide tevékenységhez való visszatérést, és egyben a terjeszkedést is elősegítette: a cégcsoport programkalauz termékei három országban, a 40 milliós magyar, román és bolgár piacot lefedve, platform-függetlenül elérhetőek.

 

Pankotai Csaba, az EST MEDIA Nyrt. vezérigazgatója a 2012. év első kilenc hónapjáról és az elkövetkező időszakról:

 

„2012 első háromnegyed éve igen eltérő feladatokat hozott nem csak az EST MEDIA két alapvető üzletága, a média, illetve a rendezvény területen, hanem a média tevékenységen belül a különböző országokban is.

 

A média üzletágban Magyarországon tovább folytatódott a 2011 során meghatározott reorganizációs program végrehajtása. A legfontosabb feladatok az összezsugorodott piachoz idomuló, fenntartható költségszint elérése, a sales tevékenység megerősítése, illetve a cégcsoport nagy presztízsű márkáinak megújítása voltak. Ezek mindegyikében jelentős előrelépések történtek az elmúlt kilenc hónapban: a második negyedév elején piacra került mobilEST (a Pesti Est és az Est Lapok okostelefonos változata Android és iOS operációs rendszereken) azóta már számottevő felhasználói bázist tudhat magáénak. E dinamikus platform jellegének megfelelően a második és harmadik negyedév során tovább folyt a munka a következő verzió fejlesztésével, a felhasználói visszajelzések figyelembevételével, aminek eredményeképpen a negyedik negyedév végén bemutatkozik a mobilEST 2.0, majd a jövő év elején az EXIT mobil verziója is. Jelentős eredmények történtek a nyomtatott termékek megújítása területén is: hamarosan a magyar piacra kerül a teljesen átalakított EXIT magazin, amelynek ezzel közel egyidőben megkezdjük a romániai kiadását is. Az értékesítés megújítása sikeresen lezárult mindhárom országban, így a cégcsoport termékei a reklámpiacon ismét a megszokott, professzionális képviseletet kapják. A racionalizált működésnek köszönhetően sikerült az idei év során a média tevékenységhez kapcsolódó költségeket jelentősen lecsökkenteni az előző év azonos időszakához képest.

 

Habár az eredeti célkitűzés más volt, Romániában a legégetőbb feladattá a politika okozta gazdasági instabilitás negatív hatásainak csillapítása vált, amiben fontos lépéseket tett a helyi cégvezetés. Emellett sikerült a termékek piaci pozícióit javítani, miközben a három országban zajló munka összehangolásának egyik elemeként jelentős nemzetközi termékfejlesztési feladatok is átkerültek a román kollégákhoz.

 

Bulgáriában a minden előrejelzésnek ellentmondó, leginkább a nyomtatott médiát sújtó további reklámpiaci csökkenés kompenzálása volt a legfőbb feladat, amire az ottani leányvállalatunk menedzsmentje az értékesítés átszervezésével, a digitális platformok előtérbe helyezésével, és stratégiai együttműködésekkel válaszolt. Általánosságban elmondható, hogy a tervezetthez képest lassabban ugyan, de a vállalatcsoport sikeresen haladt előre a média üzletág újjászervezésével, és eredménytermelő pályára állításával 2012 első kilenc hónapjában.

 

Az event üzletágban a Sziget Kft-ben meglevő 49+2%-os üzletrész sorsának a rendezése volt a legnagyobb kihívás. Az elmúlt időszakban a társaság több kísérletet is tett az ehhez szükséges külső finanszírozás előteremetésére, de ez a rendkívül beszűkült és inaktív magyarországi tőke- és hitelpiacon jelenleg lehetetlennek bizonyult. Ezt figyelembe véve, hosszas tárgyalás sorozat végén az EST MEDIA egy olyan, a cég számára az adott körülmények között igen előnyös megállapodást kötött, amelynek segítségével úgy rendezi az üzletág alapját képező 49%-os üzletrész sorsát, hogy a korábbi terhektől a vállalat megszabadulhasson, ugyanakkor – amennyiben azt a magyar pénzpiac a későbbiekben lehetővé, a Sziget Kft eredményei pedig indokolttá teszik – az üzletrészt a következő két év során kedvező, rögzített áron visszavásárolhassa.”

ETH 4 000 dollár fölött, DOGE 0,2 dolláron – de a $TAP 50-szeres hozamkilátása kelti fel a bálnák érdeklődését – 2025 legnagyobb nyertese?

Az „Uptober” újra itt lehet az Ethereum árfolyamának 4 000 dollár fölé történő emelkedésével, valamint a Dogecoin árfolyamának 0,2 dollárra való visszatérésével. Ugyanakkor a reflektorfényt most a Digitap ($TAP) viszi el, amely 55%-kal ugrott meg, 0,0125 dollárról 0,0194 dollárra.
2025. 10. 27. 23:30
Megosztás:

A Digitap ($TAP) átlépi az 1 millió dolláros mérföldkövet: Ez 2025 leggyorsabban növekvő előértékesítése?

A nemrég indult Digitap ($TAP) előértékesítés jelentős tőkebeáramlást vonzott a kisbefektetők részéről, és a kriptovilág figyelmét is felkeltette, miután néhány nappal ezelőtt túllépte az 1 millió dolláros határt.
2025. 10. 27. 23:00
Megosztás:

Panyi Miklós: az Otthon Start Program kiváló állapotban van

Az Otthon Start Program kiváló állapotban van, mozgásban az ingatlanpiac, mozgásban a hitelpiac, mozgásban az építőipar és az albérletpiac is - közölte a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára hétfőn a Facebook-oldalán.
2025. 10. 27. 22:30
Megosztás:

XRP árfolyam-előrejelzés 2026-ra: Elérheti az 5 dollárt a Ripple natív tokenje?

Az XRP már hosszú ideje a figyelem középpontjában áll a kriptovaluta világban – különösen azok körében, akik hisznek a blokklánc-alapú globális fizetési rendszerek jövőjében. A Ripple által fejlesztett token nemcsak technológiai szempontból számít egyedinek, hanem szabályozási szempontból is különleges utat járt be. Most, hogy egyre közelebb kerülhet a jogi bizonytalanságok lezárása, sokan újra felteszik a kérdést: valóban elérheti az XRP az 5 dolláros álomhatárt? Nézzük meg a hosszú távú kilátásokat 2025-től egészen 2030-ig!
2025. 10. 27. 21:30
Megosztás:

Debrecenben és környékén indított toborzó kampányt a CATL kínai akkumulátorgyár

A CATL kínai akkumulátorgyár újabb toborzó kampányt indított Debrecenben és környékén, amellyel több száz új munkahelyet kínál. A vállalat célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben a helyieket, és a környező településeken élőket alkalmazza a termelési, gyártási, minőségbiztosítási és a logisztikai munkakörökben - tájékoztatta a vállalat az MTI-t hétfőn.
2025. 10. 27. 21:00
Megosztás:

Jelentős forgalomban emelkedett a tőzsde, az OTP új csúcson zárt

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1134,18 pontos, 1,09 százalékos emelkedéssel, 105 317,01 ponton zárt hétfőn.
2025. 10. 27. 20:30
Megosztás:

Pluszban zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Emelkedéssel zárták a kereskedést a vezető nyugat-európai tőzsdék hétfőn.
2025. 10. 27. 20:00
Megosztás:

Ethena (ENA): A DeFi következő nagyágyúja? 5 érv, ami mellette szól

A decentralizált pénzügyek (DeFi) világa ismét izgalmas fejleményekkel szolgál – az Ethena protokoll és annak zászlóshajó stablecoinja, a USDe, minden eddiginél nagyobb figyelmet kap. A projekt nemcsak hogy megelőzte a DAI-t a piaci kapitalizációban, de komoly ökoszisztéma-bővítést is végrehajtott, stratégiai partnerségeket épített ki, és vezetősége masszív tokenvásárlással erősítette meg a befektetői bizalmat. Nézzük, miért is tartják sokan az Ethenát a DeFi következő meghatározó szereplőjének!
2025. 10. 27. 19:00
Megosztás:

A csendes gyilkos nem alszik télen sem: minden, amit a szén-monoxid-érzékelőről tudni kell

A fűtési szezon beköszöntével ismét előtérbe kerül a szén-monoxid-mérgezés veszélye. Bár a legtöbben tisztában vannak a kockázattal, a tragédiák jelentős része mégis elkerülhető lenne egy kis odafigyeléssel és egy megbízható érzékelővel. A probléma ugyanis gyakran nem a készülék hiánya, hanem annak nem megfelelő típusa vagy rossz elhelyezése. A MediaMarkt szakértői összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat.
2025. 10. 27. 18:00
Megosztás:

Digitális jelenlét: így építhet üzleti értéket egy weboldal

Ma már szinte minden vásárlói döntés előtt van online keresés. Egy cég weboldala gyakran az első találkozási pont az érdeklődővel – és az első benyomás sokszor eldönti, lesz-e belőle ügyfél. Ezért nem mindegy, hogyan jelenik meg egy vállalkozás a digitális térben. A weboldal nemcsak információt közvetít, hanem bizalmat épít, és segít abban, hogy a márka komolyan vehető legyen.
2025. 10. 27. 17:30
Megosztás:

Modern POS terminálok előnyei: miért váltanak egyre többen erre a megoldásra?

A fizetési rendszerek fejlődése töretlen, a modern POS terminálok is gyorsan fejlődnek, egyre jobban beépülnek a vállalkozás teljes adminisztratív, marketing és - szinte sorolhatnánk – minden rendszerébe. Ez az egyik legnagyobb előnye egy modern POS terminálnak.
2025. 10. 27. 16:30
Megosztás:

Elindult Japán első hivatalos yen-alapú stabilcoinja a JPYC – Új korszak kezdődik a kriptogazdaságban

Japán új mérföldkőhöz érkezett a digitális pénzügyi innovációban: hivatalosan is elindult az első, japán jenhez kötött stabilcoin (angolul: stablecoin), a JPYC. A nagybankok, a szabályozók és a blokkláncfejlesztők összefogásával megvalósuló projekt nem csupán egy új kriptoeszköz, hanem a jövő digitális fizetési infrastruktúrájának előfutára lehet. Lássuk, mit érdemes tudni Japán új digitális valutájáról és annak várható hatásairól!
2025. 10. 27. 16:00
Megosztás:

Németországban javult az üzleti hangulat

A várakozásokon felül javult októberben az üzleti hangulat Németországban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése alapján.
2025. 10. 27. 15:30
Megosztás:

Válaszút előtt állnak a közép-kelet-európai munkahelyek

Miközben a vállalatok Európa-szerte újraértelmezik munkahely-stratégiáikat, a CBRE legújabb, CEE Regional Office Occupier Insights című kutatása arra világít rá, hogy a régió összetett átalakuláson megy keresztül. Az irodai kihasználtság növekszik, a rugalmasság egyre nagyobb szerepet kap, ám a szervezetek továbbra is megosztottak a hagyományos és a progresszív szemlélet között. A közép-kelet-európai régió eredményei – amelyek kiegészítik a vállalat 2025-ös European Office Occupier Survey felmérését – azt mutatják, hogy bár mindkét térség hasonló irányba halad, a változás üteme és módja jelentősen eltér.
2025. 10. 27. 15:00
Megosztás:

A Wish körmére néz a GVH

Megvizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi piactere, a Wish teljesítette-e a 2023-ban tett vállalásait.
2025. 10. 27. 14:30
Megosztás:

Több mint 20 milliárd forintnyi támogatási igény érkezett az MBH Bankhoz az Otthonfelújítási Programban

Az MBH Bank eddig több mint 20,5 milliárd forint értékben fogadott be mintegy 3600 hitelkérelmet az Otthonfelújítási Program keretében, a háztartások jelentős számát hozzásegítve ezzel az energetikai korszerűsítés lehetőségeihez.
2025. 10. 27. 14:00
Megosztás:

Kamatostul vonják vissza a kórháztól a kicsalt biztosítási pénzt

Bent sem volt a páciens a kórházban, ráadásul öngyilkos lett, a kórház mégis kiszámlázta „pszichiátriai kezelését” az egészségbiztosítónak. A hatóság a jogszabályi előírás szerint a kifizetett összeg másfélszeresét vonta vissza büntetésként.
2025. 10. 27. 13:30
Megosztás:

Monetáris élénkítés és mesterséges intelligencia – közeleg az új „Nvidia-pillanat”?

Az amerikai részvénypiacokat rekordmagasságba hajtja a monetáris élénkítés, az AI fellendülése pedig az értéklánc szinte minden szereplőjét újabb és újabb szerződésekkel táplálja. Eközben Európa tovább veszít versenyképességéből, míg Kína előre halad, hátra sem nézve – ezek a főbb trendek rajzolódnak ki a globális befektetési alkalmazás, a Magyarországon is elérhető XTB negyedik negyedévre vonatkozó piaci előrejelzése szerint.
2025. 10. 27. 13:00
Megosztás:

Hogyan növeld látogatóid számát folyamatos reklámköltés nélkül?

Gondoltál már arra, hogy a weboldalad folyamatosan vonzza a látogatókat anélkül, hogy folyamatosan fizetned kellene a hirdetésekért? A keresőoptimalizálás, amelyet SEO-nak is hívunk, pontosan ebben segíthet.
2025. 10. 27. 12:30
Megosztás:

Agrárkamara: az idén kevesebb lesz ebből a virágból

Az idén az átlagosnál kevesebb, mintegy 14 millió szál krizantémot termeltek a magyarországi kertészetekben, ennek ellenére a megkérdezett termesztők, forgalmazók szerint lesz elég áru mind a cserepes, mind a vágott fajtákból - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) hétfőn kiadott körképéből.
2025. 10. 27. 12:00
Megosztás: