Elégedettek vagyunk a budapesti repülőtérrel, de egy dolog hibádzik
			
		    A reprezentatív felmérést a Budapest Airport  (BA) megbízásából a GfK Hungária piackutató végezte márciusban és  szeptemberben ezer fős mintán. 
    
Rolf Schnitzler, a BA  vezérigazgatója a megközelíthetőséget ért kifogásokkal kapcsolatban  közölte: a repülőtéri vasútvonal megépítését a Budapest Airport Zrt.  teljes mértékben támogatja, a repülőtéri fejlesztéseket tartalmazó  megállapodástervezet aláírásra kész.  "Ahogyan a válaszadók is  jelezték, a gyorsforgalmi út és a belvárossal összekötő vasútvonal sokat  lendítene az országról kialakult kép erősítésén" - tette hozzá.
    
Tájékoztatása  szerint a BA hosszútávú fejlesztési tervei között szerepel egy  multimodális csomópont és egy többszintes parkolóház építése, ami a két  évvel ezelőtt indított - majd a kormány által leállított -  parkolóház-projektet váltaná ki.
    
A felmérésben a válaszolók 83  százaléka tartotta fontosnak a repülőtér környezeti hatásainak  kompenzálását. Ezzel kapcsolatban az üzemeltető azt írta, az egy utasra  jutó szén-dioxid kibocsátás az elmúlt 5 évben 49 százalékkal, az egy  utasra jutó ivóvíz-felhasználás pedig 30 százalékkal csökkent, a BA  hulladék-újrahasznosítási aránya 70 százalék - olvasható a közleményben.
    
Hiányosságként  emelte ki a tavaszi felmérésben részt vevők közel egyötöde a  terminálokon található kényelmes székek elérhetőségét. A Budapest  Airport azóta átadta a forgalomnak az új 1-es mólót, ahol több mint ezer  ülőhely van.
Hová utazz legközelebb? ITT megtudhatod!
   
Az őszi fókuszcsoportos vizsgálatban résztvevők  meglátása szerint a koronavírus-járványnak megfelelően kezeli a  repülőtér a higiéniás előírásokat. Üdvözölték a személyes kontaktust  kerülő fejlesztéseket, mint az önkiszolgáló poggyászfeladó automaták  számának növelése, az önkiszolgáló utasfelvétel lehetősége. 
    
A  közlemény szerint a többség egyetért abban, hogy a repülőtér  Magyarország kapujaként funkcionál, nemzetközileg elismert, jól  szervezett és professzionális szolgáltatásokat nyújt, folyamatosan  fejleszt az utasélmény javítása érdekében.
    
A válaszadók  háromnegyede úgy gondolja, hogy a légikikötő tiszta és biztonságos,  könnyű az eligazodás, és a személyzetet is hasonló arányban tartják  professzionálisnak és barátságosnak. A repülőtér honlapját és  Facebook oldalát látogatók 70 százaléka kedveli a BA webes felületeit,  tízből nyolc-kilenc megkérdezett általánosságban egyetértett azzal, hogy  a repülőtér őszinte, nyílt és jól kommunikál - áll a közleményben.