Hatan pályáznak a lengyel LOT-ra
Aleksander Grad további részletet nem közölt, csak annyit mondott, hogy négy légitársaságról és két pénzügyi befektetőről van szó. Korábban az európai pozícióit erősíteni szándékozó Turkish Airlines neve merült fel lehetséges vevőként, és az Air France-KLM is érdeklődött a privatizáció iránt.
A miniszter utalt arra, hogy a privatizációnak az év végén várható lezárásáig a társaság vezetés az átszervezésre, és a pénzügyi likviditás fenntartására összpontosít, ennek sikere nagyban függ a szakszervezetek és a dolgozók hozzáállásától.
E tekintetben még sok a bizonytalanság, mivel az átszervezés keretében március végéig 400 dolgozójától válik meg a légitársaság, és a megmaradó alkalmazottak juttatásait megnyirbálják. A szakszervezetek viszont nem akarják elfogadni a tervezett változtatásokat, és a sztrájkot sem tartják kizártnak.
A LOT-nál az átszervezés beindítása óta 216 munkahely szűnt meg, a cégnél jelenleg 3.500-an dolgoznak. A vállalat részvényeinek 93,1 százaléka a kincstár tulajdonában van, a többi az alkalmazottaké.