Indul az Eleven országpromóciós program
A konzorciumot az ITD Hungary Zrt. és a Regionális Fejlesztési Holding Zrt. részvételével, egyebek között önkormányzati és kommunikációs tanácsadó cégek hozták létre. A program szervezői állami intézmények és magánbefektetők partnerségét keresik. Gauder Péter, a Studio Metropolitana Nonprofit Kft. vezetője, a projekt egyik kezdeményezője elmondta: a jövő évben induló nemzetközi programsorozatok miatt Magyarország reflektorfénybe kerül, ezért egységes ország- és városmarketing, valamint promóciós és kommunikációs keretet kívánnak adni az eseményeknek.
Gauder Péter rámutatott, hogy a következőkben az Európai Duna Régió kiemelt nemzetközi fejlesztési térség lesz, amelynek Budapest és tágabb környezete a térség mértani közepén fekszik. Az Eleven Program önkéntes, külön költségkerete nincsen, létrehozói a kormányzati, önkormányzati, valamint befektetői partnerek hatékony együttműködésétől várják a megtérülést - folytatta Gauder Péter. Kiemelte: fő céljuk, hogy az egyes programok és projektek ne legyenek elaprózva, hanem egységes kép alakuljon ki Magyarországról és az itteni befektetési lehetőségekről a jövő évi rendezvények kapcsán ideérkező üzleti és diplomáciai delegáltakban.
Az Eleven Program a mintegy 3,5-4 millió lakost tömörítő Budapest-tengelyre építi kampányának elemeit. A közös megjelenési promóciós platform egyebek között közterületi akciókat, innovációs programokat és országimázs-építő programokat tartalmazna. Gauder Péter kifejtette, hogy az országmarketing szerepe a válság és a globális gazdasági erőviszonyok átrendeződése miatt felértékelődött, a jövő évi programok során - a nyugatiak mellett - orosz és távol-keleti befektetők érdeklődésére is számíthat Magyarország. A válságot követő fiskális beavatkozáscsomagok miatt óriási szabad pénzmennyiség gyűlt össze a piacokon, amely jelenleg befektetési lehetőségeket keres.
Úgy vélekedett, a befektetők szemlélete megváltozott, túlnyomórészt nagyszabású projektekben keresnek megtérülést, akár alacsony haszon mellett is. Ezzel szemben a kisebb méretű üzleti lehetőségek iránt elveszítették érdeklődésüket, ezért Magyarország számára nagyon fontosnak véli az Eleven konzorcium szervezője, hogy a kisebb projektekről is összehangolt képet kommunikáljon a nemzetközi beruházók felé.