Ismét padlóra került a Saab
Sebzett vadhoz hasonlítják a BBC-nek nyilatkozó autóipari elemzők a svéd Saab autógyártót, amely az újabb és újabb sérülések ellenére mindig felkel a földről, és próbál életben maradni. Csodálkoznak azon, hogy a cég még nem omlott össze. A vállalat tulajdonosa, a Swedish Automobile (korábban Spyker Car) csődvédelem alá helyezte a céget, indoklása szerint ezzel akarja biztosítani a túlélést, amíg sikerül friss forráshoz jutnia a termelés folytatásához. A Saab áprilisban kénytelen volt leállítani a fotószalagjait, mert szállítói a felhalmozott tartozások miatt leállították az alkatrészellátást. Az alkalmazottak az elmúlt három hónapban csúszással kapják meg bérüket.
A tulajdonos most azt ígéri, hogy három héten belül előáll a cég reorganizációs tervével, amely meggyőzheti a hitelezőket arról, hogy érdemes életben tartaniuk a Saabot. A szakértők szerint azonban az a kulcskérdés, hogy meddig akadnak olyan vásárlók, akik hajlandóak megvenni egy drága autót, miközben nem lehetnek biztosak abban, hogy annak gyártója három év múlva is a piacon lesz.
A Swedish Automobile két kínai vállalat bevonásával kapaszkodott ki a tavaszi válságból, azonban sem az ázsiai ország, sem Svédország hatóságai nem hagyták még jóvá az új partnerek bekapcsolódását a Saab működtetésébe. Elemzők szerint Kína nem is fogja ezt megtenni, mivel az ország vezetősége elaprózottnak tartja az autóipart, néhány nagy, nemzetközi szinten is versenyképes gyártót akar látni az ágazatban, s ezért nem támogatja kicsi, ám ambiciózus cégek próbálkozásait.